ce inseamna un blog

zilele trecute, unul din colegii mei de camera (care canta intr-o formatie) a cantat impreuna cu trupa in deshiderea unui concert, in Bucuresti. In aceeasi seara am ajuns pe blog-ul unei persoane (n-o sa-i dau numele, ca nu merita publicitatea gratuita) care poveste despre concertul respectiv. Sa nu uit sa mentionez ca articloul ei incepea cu eva de genul “am uitat sa-mi iau poseta, i-am zis la ciufutica (presupun ca era o prietena de-a ei) sa-mi dea poseta” si se continua cu “ce o sa bem acolo? probabil niste vodka” nu comentez aici gusturile ei muzicale sau de ce s-a dus la concert. Nu conteaza. Dar la un moment dat s-a apucat sa critice trupa colegului meu. Pana aici, totul in regula. Insa au intrat oameni pe blog-ul ei si i-au explicat ca trupa canta chiar bine, ca a fost sonorizarea proasta si chiar ca ea nu prea se pricepe la muzica. Am intrat si eu si i-am pus un comment spunandu-i ca nu prea le are cu muzica, i-am recomandat sa mai asculte niste discuri cu muzica funk sau jazz. urmatoarea zi cand am intrat pe blog-ul ei ca sa vad ce are de zis in replica la toate comentariile, nu am putut sa nu rad cand am vazut cat de imatura era persoana respectiva- stersese toate comentariile, punand, in schimb, un nou articol in locul celui vechi, in care spunea ca acolo a fost un articol caer a creat niste polemici si a preferat sa-l stearga, cu motivul “tocmai am descoperit placerea cenzurii”.

Bun… Nu spun ca lumea nu ar trebui sa-si faca blog, nu judec oamenii care-si fac blog, ci, dimpotriva, ii incurajez, fiindca si eu mi-am dat seama ca e o activitate placuta si, dupa cum spune si descrierea mea pe blog, imi place sa cunosc parerile oamenilor din jurul meu. Dar, in momentul in care m-am hotarat sa-mi creez un blog, mi-am asumat riscul de a scrie articole de slaba calitate, articole care n-o sa placa, sau articole care sa creeze polemici (inca nu am reusit sa creez polemici cu nici un articol, desi imi doresc mult- asta inseamna ca nu scriu degeaba) si sa ajung sa fiu criticat pentru ce scriu- foarte bine! chiar m-as bucura! inseamna ca totusi ii pasa cuiva de ce scriu eu.

Consider ca in momentul in care iti exprimi o parere in mod public, trebuie sa-ti asumi responsabilitatea pentru cele spuse, si riscul de a nu placea sau de a fi criticat. Pentru ca exista doua tipuri de blog-uri: unul, in care scrii versuri sau spui niste lucruri care nu lasa loc de comentarii fiindca sunt trairi personale; doi: un blog in care iti expui parerea in legatura cu diferite fenomene pe care le observi in jurul tau, un blog pe care astepti si parerile altora, nu sa arati cat esti de fitos, trendy sau altele. Cand postezi articole pe un asmenea blog, trebuie sa fie unul pertinent, sa iti exprimi o parere clara si, cel mai imprtant, sa fii pregatit oricand (sau chiar sa-ti doresti, cum e in cazul meu) sa primesti comentarii, chiar si unele care te critica pe tine sau modul tau de a scrie.

In final, incurajez pe oricine sa-si faca un blog, daca simte ca are ceva de spus si vrea sa afle si parerile celorlalti, sau pur si simplu are talent la scris. E un lucru benefic pentru toata lumea- lumea a evoluat si va evolua datorita ideilor, nu datorita tehnologiei sau mai stiu eu ce (ideile sunt cele care fac si ca tehnologia, sau alte domenii sa evolueze)

This entry was posted in de-ale mele... and tagged . Bookmark the permalink.

6 Responses to ce inseamna un blog

  1. andrada says:

    inca mai scrii copilareste, dar sper sa se aplice si in cazul tau zicala ca “experientia docet”! ai o parere, dar trebuie sa iti cauti cuvintele in asa fel incat sa zici printr-o propozitie, ce scrii aici intr-o fraza!concentrat si cu esenta as zice eu!cuvinte cu greutate, nu zic sa lergi dupa cuvinte pompoase, insa ar trebui sa te concentrezi mai mult pe ce vrei sa transmiti si pe rezultatul scontat!daca vrei sa fii incisiv, atunci fa-o pana la capat!daca vrei sa provoci la discutie, trebuie sa provoci dezbateri, sa fii controversat…sau laudat, daca este cazul!in orice caz, daca exista intentia, jumatate de drum e parcurs, mai trebuie sa si finalizezi, adica sa treci la executie 😉 spor si numa bine!

  2. multumesc, andrada! apreciez remarcile tale si am sa iau in considerare cele spuse de tine. Da, si eu ma gandesc ca sunt doar la inceput si sper ca, pe parcurs, sa reusesc sa provoc ceva discutii sau dezbateri (chiar si din partea ta 🙂 )

  3. Dorina says:

    o sa precizez de la inceput un lucru…vad in articolul tau 4 fragmente (inegale) – la primul m-ai pierdut printre “am ajuns pe blog si au ajuns si altii si au criticat si i-am spus, si mi-a spus”…am prins ideea generala, insa prea multa vorbarie…in continuare, povestea e ok.
    acum…pareri, ca ziceai ca vrei…”ideile fac lumea sa evolueze” – agreed!! insa uneori tehnologia duce la mai multa tehnologie…ca sa fiu mai clara…prima data a fost descoperita electricitatea de nenea ala cu zmeul, apoi s-au trezit alti destepti care au stiut ce sa faca cu ea si au inventat multe lucruri care intra azi in categoria tehnologiei (si stiu ca o sa-mi zici ca inventiile au avut la baza tot idei, insa imi asum riscul)
    si, ca sa nu mai deviez de la subiect, cred ca fiecare e liber sa-si faca blog cu ce scop vrea…tu l-ai facut ca sa creezi discutii, poate altii il fac de dragul tehnoredactarii, sau pentru ca si prietenii lor au…
    de asemenea, cred ca nu aveai nici un drept sa critici gusturile muzicale ale tipei respective, cu atat mai putin sa ii sugerezi ce sa asculte…sau ti-ai castigat acest drept cumva si ai uitat sa precizezi? personal consider ca era mai potrivit (judecand dupa relatia ta cu fata din sintagma “blogul unei persoane”) sa iti exprimi doar parerea legata de perfomanta trupei …anyway, poate ne dai si numele blogului, ca doar avem tot dreptul sa citim si noi

  4. andrada says:

    avea dreptul sa ii critice gusturile muzicale, pentru ca are dreptul sa zica ce vrea, acum ca tu esti sau nu de acord cu el…aici intram in alta poveste…..
    auzi…tu scrii?ai blog?as fi tare curioasa sa iti vad performantele literare…cred ca as rade o bucata buna!sorry…as aprecia egalitatea paragrafelor, acuratetea cuvintelor, semantica, gramatica…and such…nu serios acum ai blog?
    daca vrei sa afli adresa blogului tipei respective n-ai decat sa o cauti, tu ai fi avand dreptul sa ii citesti blogu….ciudat cuvant “dreptul” in contextul de fata, dar el nu are nici o obligatie fata de tine…sa iti ofere adrese sau sa se puna la dispozitia ta 😉
    si care e toata faza cu electricitatea?am i slow….too slow?
    ciudata comparatie…si vezi k paragrafele nu-ti sunt egale 😉

  5. Dorina says:

    :)))) si care-i faza cu paragrafele inegale? doar nu crezi ca asta m-a deranjat la ceea ce a scris vladimir???…. in ceea ce priveste blogul meu….n-ai decat sa-l cauti!!! nu sunt obligata sa iti dau adrese sau sa ma pun la dispozitia ta :))) cat despre cuvantul drept in contextul de de fata…DA, am tot dreptul sa citesc un articol facut public insa poate nu mi-as putea permite sa-l comentez sau sa critic persoana care l-a scris, si poate ceea ce cred eu nu conteza pentru cine l-a scris asa cum nici ce scrii tu poate sa nu conteze
    si asa de final…..poate ar trebui sa il lasi pe vladimir sa decida daca imi da adresa aia sau nu…sau fiind “so not slow” decizi tu si pentru el?

  6. Pingback: Cauti Ce Inseamna Blog Personal?

Leave a comment