Lumea virtuală- cu și fără ea

-Există viață după internet?

-Acum vreo 6 săptămâni laptop-ul personal mi s-a defectat. Mai exact, mi-a pus în fața ochilor o imagine complet neagră. Ulterior aveam să aflu că placa video se defectase, placă video care este integrată în placa video… (toată povestea într-un viitor articol- se va integra mult mai bine acolo). Ei bine, astăzi mi-am recuperat laptop-ul din service, funcțional.

Bine, și cum de am rezistat atâta vreme fără internet…? What about facebook, messenger, blog-uri etc.? Ei bine, considerați-mă „de modă veche”, dar nu am cont de facebook (și nici nu plănuiesc în viitorul apropiat, deși există o persoană care mai tot bate apropo-uri din când în când :P), messengerul a fost înlocuit cu telefonul mobil, iar blogging-ul, chiar dacă este unul din hobby-urile mele, îl „consum” cu moderație- se pare că am rezistat și fără.

E-mail… Da, am mai intrat de două ori, cât să-mi șterg mesajele neimportante/nerelevante.

Site-urile de știri nu mi-au lipsit atât de mult (desigur, unul din primele lucruri pe care le voi face va fi să mă pun la curent cu toate evenimentele relevante pe plan politico-economic)- există și programe bune de știri la TV sau emisiuni legate de evenimentele importante.

Găsiți aici și un site foarte bun despre Internet și efectele sale- www.wwwdotcom.com

-Dar fără calculator?

Bine, am înțeles… se poate și fără internet. Dar, totuși… cum rămâne cu filmele, jocurile, muzica??!!

-Păi toată muzica de pe calculator o am și pe iPod. Acesta poate fi conectat foarte simplu la o stație audio și calitatea sunetului nu diferă deloc (zic eu). Jocuri… Sunt un împătimit al jocurilor pe PC, însă nu mor fără, cum s-ar zice. Filmele… am HBO acum și am văzut câteva chiar bune. Dacă țin neapărat să le văd pe cele mai recente, pot să le văd împreună cu iubita/prieteni/amici.

-Bine, dar cu ce să-mi ocup timpul liber?

-Enumăr câteva dintre activitățile pe care le-am întreprins în „lipsa” unui laptop și a internet-ului: dat cu BMX aproape zilnic- Bucureștiul este plin de skate-park-uri (în comparație cu Sibiu sau Cluj Napoca, orașe în care am mai locuit); plimbări în aer liber (parcuri, zone verzi din afara orașului) sau la muzee cu iubita mea (când ne-am întâlnit-locuim în orașe diferite); minim o oră la telefon, cu aceeași persoană, aproape zilnic🙂; curățenie și ordine prin casă (include și propriul dulap cu haine :)); filme bune la TV; meciuri de-ale Rapidului, pe stadionul din Giulești; nu în ultimul rând, spălatul hainelor și al vaselor.🙂

Concluzia mea este că, din moment ce s-a putut fără internet înainte de apariția acestuia, se poate și după… Nu refuz internetul sau calculatoarele în vreun fel, dar sunt de părere că nici nu face bine să faci vreun exces. Cred că cel mai bine este să te ajuți de ele și atât. Când ajungi să îți petreci tot timpul liber pe facebook sau messenger, înseamnă că te îndrepți cu pași repezi către o lume total virtuală și te distanțezi prea mult de ceea ce se întâmplă, cu adevărat, în jurul tău.

Acestea fiind zise, am plecat la „tura de alergare” și, între timp, îl las și pe Windows să-și instaleze update-urile (a strâns peste 20 în aceste 6 săptămâni-la care se mai adaugă 2 de concediu, înainte). Revin pentru „reacții la cald”.🙂 Cât despre blog, urmează cele 3 articole menționate în „to be continued”.

p.s. scuzați greșelile de scriere, dacă există- o să-mi ia o perioadă să mă re-obișnuiesc cu tastatura.🙂

p.p.s Olimpicu, dacă citești acest articol, sper să-ți aduci aminte de discuția pe care am purtat-o acum vreo 2-3 ani pe tema „vieții fără calculator”.

This entry was posted in de-ale mele... and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Lumea virtuală- cu și fără ea

  1. Olimpicu says:

    Fara Fifa ma indoiesc ca poti trai!!!!!!!

  2. Vladi Martinus says:

    :)))))))))))))))
    Olimpicu, vei fi suprpins: nu am mai jucat FIFA de mai mult de jumatate de an…🙂
    Am vazut, totusi, FIFA 2011 si pare destul de bun…😀 Nu stiu daca “duce” placa mea video, totusi. Si ca sa o schimb, trebuie schimbata si placa de baza etc. si ajung la costuri cam mari.🙂
    In orice caz, oricand te simti pregatit, imi iau rumble pad-ul cu mine si te incing la un FIFA.😛

  3. Olimpicu says:

    Deci, te asteapta o tura buna de ore suplimentare…………

Leave a Reply

