Felicitări, Traian Băsescu!

Pentru ce…?- Cum pentru ce?!!! Păi să vedem:

1. Bursa de Valori Bucuresti deschidea astăzi „pe roșu” (în scădere). La sfârșitul zilei, indicele BET scădea, față de ședința de vineri, cu 4,52%, iar indicele BET-FI, cu 5,59%. Cei doi sunt cei mai importanți indici bursieri de la noi.

2. Cursul valutar stabilit de BNR pentru azi, 7 decembrie, a fost de 4,2141 lei/1 Euro, față de 4,2062 lei/1 Euro, cât era vineri. La momentul scrierii acestui articol, cotațiile valutare interbancare (găsiți aici) arată o valoare de 4,2397 lei/euro – Ask (cu atât se vinde 1 euro pe piața interbancară) și una de 4,2254 lei/1 euro – Bid (atât se oferă pe 1 euro, pe piața interbancară). Valoarea pe care Banca Națională o stabilește pentru cursul valutar dintr-o zi este strâns legată de evoluția monedei naționale pe piața interbancară, din ziua respectivă. Eu unul, am toate motivele să cred că până mâine, la ora 14 (oră la care se stabilește cursul pentru ziua de mâine) că valoarea unui euro va ajunge undeva pe la minim 4,23 lei. În cele 10 minute cât mi-a luat să termin acest paragraf, cotația Ask  pe piața Forex a ajuns la 4,2407 lei/1 euro.

3. O estimare făcută de un analist al agenției Moody’s spune că România nu va adopta euro în următorii 10 ani. Dacă-mi aduc bine aminte (vă rog să mă corectați dacă mă înșeala memoria), în 2005 (la scurt timp după instalarea lui Traian Băsescu pe „fotoliul prezidențial”), se preconiza adoptarea Euro de către România în 2011. Ultima estimare a BNR-ului vorbea de 2014… Ce urmează…? După cum spuneam și pe blog-ul lui Ștefan Beldie, ne așteaptă o scădere a ratingului de țară investițional (care deja este „instabil”)

4. Mă văd nevoit să mai adresez sincere felicitări (sic) pentru „sporturile” preferate ale „președintelui-jucător”: uite guvernul-nu e guvernul; uite parlamentul-nu e parlamentul; uite votul-nu e votul (vezi cazul celor 42 de voturi anulate la o secție din Vaslui, din care 41 erau valabile, 40 în favoarea contracandidatului), uite democrația-nu e democrația ș.a.

5. Pentru că a împărțit țara asta în două grupuri: pro- și contra-Băsescu. Pentru că românii au ajuns să se urască între ei pentru simplul fapt că au opțiuni politice diferite (deunăzi, auzeam de la un puștan, în skate park, că vineri seară s-au întâlnit grupurile de susținători PD-(așa-zis)L și PSD lângă blocul în care locuiește el, iar între ei  s-a iscat o bătaie în toată regula).

6. Pentru haosul politic ce durează deja de 2 luni și care va continua și de acum încolo.

Felicitări, Traian Băsescu! Ești o imagine fidelă a celor care te-au votat: maneliști, oameni cu maxim 8 clase, ignoranți, oameni care au „mușcat momeala” cu comuniștii din PSD (ca și cum tu nu ai fi fost un adevărat nomenclaturist pe vremea când conduceai nave şi compuneai poezii soţiei) sau cu condamnarea corupției la nivel înalt (în 5 ani nu am auzit de nicio condamnare), șmenari, oameni pentru care contează mai mult 50 lei decât viitorul țării din care fac parte (oameni care nu merită cetățenia română- exclud de aici pe cei nevoiași, oameni de a căror slăbiciune ai profitat la maxim și sper că dormi liniștit noaptea, gândindu-te la asta).

Pentru întregul tău electorat, dar și pentru „Domnia Ta”, am o dedicație specială, o piesă de mii de ori mai bună decât maneaua ce ți-a compus-o prietenul Nicolae Guță. Enjoy! („Things are gonna change, I can feel it”)

P.s. Cotația Ask pentru 1 euro a ajuns la 4,2429 lei.

This entry was posted in economie, politică and tagged , , . Bookmark the permalink.

13 Responses to Felicitări, Traian Băsescu!

  1. Of of Vladi…daca tot suntem la capitolul rating-uri de tara, curs de schumb si bursa – stii si tu (sau ar trebui) ce l-ea influentat in mod decisiv: FAPTUL CA ALEGERILE SUNT CONTESTATE!!

    Lasa putin ura si ironia deoparte si gandeste-te ca investitorii credeau ca pana la Craciun, oricare ar fi fost presedintele Romaniei, vom avea guvern. Nefiind validate alegerile, investitorii nu au certitudinea unei stabilitati politice.

    Si asta ti-o spune cineva care a lucrat 3 ani de zile in consultanta, interpretand, incercand sa inteleaga si luptandu-se cu astfel de indicatori; statistici si de analiza.

    Tot Basescu este de vina. Nu cumva o fi el de vina si pentru gripa aia noua?!

  2. Vladi Martinus says:

    Sonofalerik,
    Nu o sa fiu ipocrit si nu o sa neg ca la baza articolului sta o repulsie foarte mare fata de personajul T.B. si eram un pachet de nervi cand l-am scris (inca am o sila generala).
    Da, iti dau dreptate cu ceea ce credeau investitorii, am citit si eu presa pe care ai citit-o tu. Dar am mai citit ca investitorii se asteptau ca Mircea Geoana sa fie presedintele, urmand ca acesta sa vina cu un program de guvernare deja stabilit (ceea ce nu are PD-(asa zis)L in momentul de fata, iar liderul lor informal, nici atat), un premier etc. Deci nu era vorba de “orice guvern”, cum spui tu. Dar, probabil ca si amanarea adoptarii euro este datorata “instabilitatii politice” (ca si cum ar fi fost creata de la sine)…
    Eu nu am dat vina pe nimeni- am aratat niste fapte concrete, am facut legatura cu rezultatul alegerilor (asa cum a facut-o toata lumea).
    Iti respect experienta in consultanta, dar 3 ani de facultate am invatat, de la profesori foarte bine pregatiti, ca exista o legatura stransa intre politic si economic si, cel mai important, sa gasesc legaturile respective dupa ce m-am informat foarte bine in prealabil.
    Ironia ta de pe final nu face decat sa imi confirme ideea din articol, conform careia oamenii au ajuns, din cauza lui (si nu ai cum sa negi asta) sa se judece intre ei, sa se urasca, sa se atace pe criteriul pro- sau contra- Basescu.

  3. Nu stiu daca neaparat din cauza lui TB. Cred totusi ca problemele societatii noastre in mom de fata stau in mai mult decat un singur om. Este cel mai lejer in ziua de azi sa dai vina numai pe el.

  4. Vladi Martinus says:

    Nu a spus nimeni ca el este cauza principala. Dar, eu unul sunt de parere ca a avut o contributie majora. Si cand spun asta, ma uit la pozitia de lider al statului, pe care el o ocupa. In general, anumite grupuri de oameni tind sa urmeze un anumit lider. El, fiind liderul suprem al statului… te las pe tine sa concluzionezi.😉

  5. lamya777 says:

    @son of alerik: problema nu este ca TB ar fi vina pentru tot raul din tara asta (chiar daca este pentru mare parte zic eu), ci pentru ca nu stie, nu are capacitatea sau vointa sa administreze aceste probleme si sa inceapa si Romania sa iasa din criza, asa cum se intampla cu toate tarile din regiune.
    Si daca i se mai pare cuiva complet neadevarata ipoteza fraudei electorale invocate de PSD, o sa il rog sa se gandeasca daca intr-o zi este posibil sa voteze 3500 de oameni (evident 80% pro TB) intr-o sectie speciala din Franta, avand in vedere ca la Facultatea de Drept din Bucuresti (unde a fost coada si s-a votat non-stop) au votat in acelasi interval orar doar 900 de oameni. Vi se pare normal? Chiar nu vi se pare ca cineva va fura democratia din buzunare?!
    Si asta este doar unul dintre toate argumentele care stau in spatele fraudei…sper doar ca si Curtea Constitutionala sa vada acest lucru…

  6. Vladi Martinus says:

    O adaugare la cele spuse de tine, lamya: ar mai fi si cei 400 de oameni care domiciliaza, toti, la aceeasi adresa din sectorul 3 (desigur, stim deja cu cine au votat- doar sunt din sectorul 3😉 )

  7. ketherius says:

    Si uite-asa am aflat ca sunt un manelist ignorant cu 8 clase…

  8. Vladi Martinus says:

    Ketherius, in primul rand, cei mentionati de mine sunt oameni din interiorul tarii (aici am avut ocazia sa urmaresc cine voteaza cu TB si cine nu- in afara tarii nu am cunostinte despre ce a stat la baza deciziei electorilor). In al doilea rand, este greseala mea, ca am uitat sa pun o virgula si un “oameni”, dupa ignoranti. O sa fac acum corectarea.
    Dar daca tot am ajuns aici, sunt foarte curios (si nu o spun deloc ironic) cu ce te-a convins pe tine Traian Basescu… Adica, eu ma tot intreb (si nu sunt singurul): oamenii care au plecat din tara, nu au plecat de bine ce le era. Deci, daca nu le-a fost bine cu T.B., de ce cred ca ar putea fi mai bine in urmatorii 5 ani…?

  9. flavius says:

    Am votat la Paris si in 5-10 minute am iesit din sectie, asa de gol era. Era unu acolo care organiza totul si tragea de lume sa se miste, ca sa “terminam mai repede”. Poate stia el ceva. Am votat pe la ora 16, chiar ma indoiesc ca a fost asaltata sectia brusc de o masa infernala de romani rataciti pe acolo.

  10. Vladi Martinus says:

    Da, Flavius, deja s-au sesizat aceste lucruri din partea mai multor romani care au votat la Paris. Din pacate, observ ca decizia Curtii Constitutionale este legata doar de voturile nule (130.000 la numar), in niciun caz de voturile multiple sau voturile persoanelor decedate… Incep sa cred, din ce in ce mai tare, ca institutiile statului nu sunt, de fapt, in slujba statului. Trist…

  11. ketherius says:

    @Vladi: Cum m-a convins Basescu? Pai nu m-a convins el, m-au convins ceilalti. Dar raspunsul e atat de lung, incat o sa il fac un articol si iti arat link-ul, ok?

  12. Vladi Martinus says:

    Bine, Ketherius. O sa urmaresc eu blog-ul, nu este nevoie sa imi trimiti link.🙂

  13. Olimpicu says:

    Si in politica, ca si in alte domenii, se fac simtite din plin efectele nefaste ale maniei romanilor pentru sindromul “eu ma pricep la orice”. Suntem buni la toate si asta ne scuteste de nevoia oricarui sfat. Degeaba analistii si jurnalistii cu reputatie au demontat rand pe rand trucurile propagandei PD-iste, degeaba au atras atentia asupra a ceea ce se va intampla daca iese Basescu, ca referendumul e o pacaleala, etc. Putini au votat gandindu-se ghidandu-se altfel decat dupa simpatii sau antipatii personale fata de personajele politice aflate in scena, sentimente exploatate la maxim de masinile de propaganda. Sentimentele vin si trec. Starile de spirit nu tin loc de logica. De aceea nu au contat urmatoarele lucruri.
    Nu a contat faptul ca elita academica si altor categorii socio-profesionale a Romaniei s-a pronuntat majoritar in favoarea candidatului Crin Antonescu (ptr cine crede ca vb prostii vizitati site-ul sprijinpentrucrin.ro), fapt destul de rar intalnit in politica in general, caci de obicei acesti oameni incearca, cel putin in public, sa adopte o atitudine neutra.
    Nu a contat ca intreaga clasa politica(buna sau rea, cum o fi) s-a unit, ptr a doua oara (daca ne reamintim episodul suspenderii), impotriva unui singur om si a gastii sale.
    Nu a contat faptul ca Romania putea sa aiba astazi un premier si sa ia primele masuri (deja foarte tarzii) ptr a mai atenua colapsul, care in sistemul public cel putin cred eu ca va fi inevitabil pana la urma.
    In fine, nu a contat ca Boc a fost premier, ca Pogea a fost la finante, Videanu la economie, Udrea la turism, ca fratele presedintelui face trafic cu arme, ca Elena Basescu si-a facut campanie electorala din bani publici, ca presedintele se crede premier, ca premierul se crede sclavul presedintelui, ca ne fac de ras pe plan extern, ca ne asculta telefoanele si asa mai departe.

    Cat despre cei care l-ati votat pe Basescu (o data sau de mai multe ori) si intamplator, va aruncati ochii peste aceste randuri, va respect opinia sau interesul (dupa caz). Poate ati observat anumite lucruri care imi scapa.
    Cat despre cei care l-ati votat pe Basescu si pana acum nu ati rasfoit nici macar o data Constitutia Romaniei….. n-o sa va fac idioti, fraieri, tampiti,iresponsabili, ci o sa va spun doar ca o sa ma bucur de toate lucrurile care o sa vi se intample in urmatoarea perioada ptr ca atat v-a dus mintea.
    Asadar ptr toti cei care ati muscat-o “Un fleac v-a ciuruit”

Leave a Reply

