Friedman și sindicatele sau despre salariul minim legal

Cu riscul de a părea inactual (dacă citiți prin cele mai recente articole, o să vedeți că am fost cam ocupat cu chestiuni de ordin profesional😛 ), în toată vânzoleala creată cu greva sindicaliștilor de la Metrorex (regia autonmă a metroului din București), mi-am adus aminte că am dat, acum câteva luni, de un interviu cu Milton Friedman, în care povestește exact ceea ce a scris în lucrarea „Free to Choose – A Personal Point of View” despre salariul minim legal (cerut, de obicei, de sindicate) și ce influență (indirectă, ce-i drept) au sindicatele asupra șomajului.

Un interviu dedicat mai ales celor care au ideea (total greșită) că salariul minim legal ar fi un lucru bun, dar și celor care încă nu și-au dat seama de influența pe care sindicatele unor regii aparținând statului o pot avea asupra economiei. Recomandarea mea ar fi să citiți toată cartea, o adevărată capodoperă.

Despre greva de la metrou, de acum 2 săptămâni, găsiți un articol foarte interesant aici:

This entry was posted in economie and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

