Carrefour, locul unde marketing-ul este la el acasa(sic)

Probabil multi dintre voi ati observat ultima campanie de promovare a Carrefour, “daca gasesti mai ieftin, iti dam inapoi de 10 ori diferenta”. Nu stiu daca se desfasoara doar in Bucuresti sau si in restul tarii (evit sa folosesc termenul  “provincie”, ca nu imi place deloc).

Seara, pe la 9…  intru in Carrefour Unirii, cu gandul sa-mi “fac niste provizii” cu mancare. Ajung la raionul cu mezeluri ambalate… nimic nou- preturi destul de bune pentru buzunarul meu, aceleasi produse… M-am gandit sa-mi mai plimb, totusi, ochii, prin raion. La un moment dat, dau de un pret de 14, 76 lei pentru muschi file. Ma uit mai bine, erau de fapt, doua caserole intr-un pachet. Si, totusi, mi se parea suspect. Ma uit la muschi file, acelasi gramaj, acelasi produs, caserola avea pretul de 6,99 lei. Ma gandeam: “nu mai stiu eu sa calculez, sau ma incurca zecimalele la calcul? Ca parca ceva nu-i in regula”. Am inmultit 7 lei cu 2 si imi dadea 14 lei.

“Eh, mi-am zis, asta da promotie!”😀 Intr-adevar, campionii reducerilor, cei care fac preturile K.O., cei care iti returneaza de 10 ori diferenta… tocmai ei sunt cei care “si-au dat cu firma-n cap” (mai mult la propriu, decat la figurat).

Nu ma intelegeti gresit… fiecare comerciant alege singur pretul cu care sa isi vanda produsele. Totusi, unul din lucrurile pe care le inveti inca dinainte sa ajungi la facultate, fara sa studiezi economie, este acela ca atunci cand vrei sa vinzi in cantitate mai mare, reduci pretul pe bucata, ca sa ti se cumpere.

Ei bine, poate cei de la Carrefour s-au certat cu Cris Tim imediat dupa ce le-a fost livrata marfa si s-au hotarat sa puna alt pret, ca sa nu se vanda produsele acestora.🙂 Sau poate au vrut sa vina cu ceva original: s-au gandit ca romanii s-au cam saturat de promotiile “2 la pret de 1” si au venit cu o idee traznet: “2 la pret de mai mult de 2”. Evident, glumeam.

In orice caz, este o mare palma pe care cei de la Carrefour si-au dat-o singuri. Nu stiu cata lume a observat asta sau cati se vor gandi la strategia de marketing a Carrefour, dar as vedea urmatoarea situatie: Un client ia o caserola si un pachet de 2 caserole; il cheama pe managerul magazinului si ii spune: “dom’le, afara scrie ca imi dati de 10 ori diferenta daca gasesc undeva mai ieftin… Ei bine, am gasit mai ieftin decat pachetul asta de 14,76 lei. Daca iau doua caserole, la bucata, platesc 13,98 lei. Vreau sa-mi dati de 10 ori diferenta dintre produse.”

Desigur, este doar o situatie ipotetica. Pentru ca nu vad pe cineva batandu-si capul pentru aproximativ 8 lei. Si, daca s-ar intampla, sunt aproape sigur ca managerul, in loc sa il felicite pe client pentru vigilenta sa si sa aprecieze ca este atent la campaniile pe care le desfasoara Carrefour, dandu-i diferenta, ar veni cu argumentul ca nu este vorba de acelasi produs, ca este vorba de un pachet de 2 caserole vs. 2 caserole, calculate la bucata. Ca, deh, asa inteleg multi pseudo-manageri romani marketing-ul…

This entry was posted in marketing. Bookmark the permalink.

8 Responses to Carrefour, locul unde marketing-ul este la el acasa(sic)

  1. iaghici says:

    M-am prins…Nu crezi.In anul ala de psihologie, vi s-a predat diferenta intre zgomot si informatie?

  2. Vladi Martinus says:

    M-am prins si eu… Criza a lovit cam tare si la voi si te-ai gandit sa-ti ocupi timpul lasand comentarii pe blog, ca sa nu te plictisesti prea tare.
    Daca ai ceva pertinent de spus, astept cu cea mai mare placere. Daca nu… treaba ta. Dar sugestia mea (cat se poate de prietenoasa) ar fi sa mai joci niste sah, daca tot ai prea mult timp liber.

  3. iaghici says:

    N-am timp.Eram doar curios, cine este de fapt V.M.?

  4. oake says:

    Sal Vladi. Din pacate nu cred ca aceste multinationale ne vad pe noi romanii drept consumatori de acelasi calibru precum un cumparator din FR sau DE sau etc., chiar daca noi, romanii, in lunile tipice de inghet retail cum sunt cele post sarbatori, sau in lunile de varf dec. aprilie s.a., le “facem” cele mai mari vanzari din zona asta de continent..daca nu chiar din toata Europa.

    Asa ca, din pacate pentru noi…ne-o “luam” la oferte dastea mai mult sau mai putin avantajoase.

    PS1: vis-a-vis de statutul nostru de consumatori oarecum inferiori..vezi carnea cu dioxina pe sistemu..da-i in p… ca-s romani, sau altele.

    PS2: Scuza mi pesimismul dar tu ma stii😀😛.

  5. Vladi Martinus says:

    Sa traiesti, Octi!
    Am senzatia ca ai deviat putin cam tare, la partea cu multinationalele. Da, sunt conduse la centru de catre straini, dar in Romania, din datele pe care le-am gasit pe net, marketing manager-ul Carrefour Romania este o romanca. Deci, ar fi cam greu sa spunem ca strategia pe care am pus-o in discutie in cadrul articolului s-ar datora deciziilor “de la centru”. Mai degraba, tine de acest marketing manager sau chiar de marketing manager-ul Carrefour Bucuresti sau Carrefour Unirii (nu am verificat si nici nu mi-a spus cineva ca situatia s-ar fi intalnit si in alte locuri).
    Cat despre carnea infestata cu cu dioxina, din ce am citit eu, a ajuns in cantitati importante si in alte tari membre UE, nu doar la noi. In plus, autoritatile romane au fost cele care au gresit in acel moment, prin tergiversarea procesului de retragere a carnii infestate din spatiile comerciale.
    Nu mi-a placut si nu o sa-mi placa niciodata atitudinea asta de genul “UE isi bate joc de noi” sau “Astora din Vest nu le pasa de noi”, nefondata pe niste argumente puternice.
    Iti scuz pesimismul, dar sa nu se mai intample.😀

  6. Gogu Pintenogu says:

    @: Vladi angajatu’ la carrefour

    furati pe fata, pretul de raft nu corespunde cu ala din casa de marcat si tot voi sunteti cu coada pe sus. Asta se cheama FURT si aveti EXTREM de multe reclamatii la OPC.
    Ca va doare-n pix e doar un aspect, dar nu luati chiar toata lumea de fraiera.
    Matematic, daca 5% din clienti fac gat nu conteaza ca oricum avem adaosuri nerusiate si facem fata si la amenda OPC si la restul….

    hai sictir

  7. Vladi Martinus says:

    @ Gogu Pintenogu
    Am senzatia ca, din dorinta ta nemarginita de a-ti exprima frustrarile in legatura cu politicile Carrefour in relatia cu clientii, ai postat un comentariu doar ca sa te faci auzit si tu in mediul virtual. Sunt sigur ca ai citit doar titlul (fara sa iti dai seama ce semnificatie are, de fapt “sic”-ul dintre paranteze) si te-ai gandit ca este vorba de un articol plin de laude la adresa Carrefour.
    Iti recomand calduros ca, pe viitor, sa citesti cu atentie un articol, inainte de a lasa o replica. Cred ca asta ar dovedi o doza minima de respect pentru autorul unui articol (in ideea in care crezi in respectul reciproc in actul de comunicare). Si nu ma refer doar la mine sau la articolele mele…

  8. Magicianul says:

    majoritatea promotiilor in Carrefour de cate 2 produse daca nu e aia cu 50% reducere sunt mai scumpe decat 2 bucati luate individual.
    pampersi de exemplu media este de 0,81ron. la pachetul maxi cu 132 de bucati costul este 0,83ron…
    faza tare este ca spun pachet maxi economic la numar de bucati dar nu la pret :))

Leave a Reply

