O singura zi- 3 piese de exceptie

3 piese pe care le-am ascultat in cursul zilei de astazi mi-au placut enorm. Rar se intampla sa gasesc 3 piese care sa-mi placa foarte mult, intr-o singura zi (de fapt, nu cred ca mi s-a intamplat vreodata).

Pe prima am primit-o de la buna mea amica, Laura. Este vorba de Koop, o trupa (de fapt, 2 barbati) suedeza. Alaturi de cei de la The Knife i-as putea numi cei mai de seama reprezentanti ai muzicii suedeze moderne (ei au luat Grammy-ul suedez in 2003; The Knife, mai recent, in 2007). Se pare ca suedezii nu se complica cu trupe prea numerice, dar nici nu se avanta in cariere solo (ambele trupe au cate 2 componenti). Daca the Knife au venit cu un electronic pop, gen muzical necunoscut pana acum cativa ani, Koop fac un fel de “puzzle muzical”- aduna sample-uri pe care le mixeaza (doar partea de instrumental- vocile le “imprumuta” de la diversi artisti suedezi), pentru a da nastere unor melodii care sa sune asa cum isi doresc ei. Din ce am citit pe diverse site-uri de specialitate, acesta este motivul principal pentru care scot un album abia o data la 2-3 ani. Sincer sa fiu, nu ma mir. Si chiar ii apreciez pentru asta. Pe albumul care include piesa pe care o voi posta aici (impreuna cu videoclipul), sound-ul se vrea a fi combinatie a swing-ului din anii ’30, cu infleunte exotice din zona Caraibelor (recunosc, nu imi aduc aminte sa fi ascultat vreodata asemenea muzica). Din ce am citit pe profilul lor de myspace (nu au site oficial inca), atunci cand sustin concerte live, isi aduna orchestra de vreo 9 oameni. Cel mai mare regret al meu legat de Koop este ca nu stiam de ei atunci cand au sustinut concertul la Bucuresti, in toamna lui 2008.

Videoclipul pentru “Koop Island Blues” (unul foarte bun, de altfel) il aveti aici:

Celelalte doua piese (de-a dreptul sublime) le-am auzit azi, in cadrul show-ului lui Giles Peterson, pe care nu l-am mai ascultat de ceva vreme.

Este vorba, in primul rand, de Stonephace, o trupa de psychedelic/progressive/hip hop infiintata in 2004 de saxofonistul britanic Larry Stabbins si DJ-ul Krzystof Oktalski. Mai tarziu li s-au alaturat basistul Jim Barr, Guy Barker, la trompeta si- poate cel mai important- chitaristul de la Portishead, Adrian Utley. Din ce am citit despre ei, se pare ca nu au scos inca un album, iar singura piesa pe care am gasit-o pe youtube este cea pe care Giles Peterson a difuzat-o in cadrul show-ului sau de saptamana asta. Despre albumul care va contine aceasta piesa si care se preconizeaza ca va iesi pe piata in luna aprilie, Peterson spune: “A great, great album featuring one of the true greats of British music, Larry Stabbins..”

Va las sa ascultati “Wedgehead gets lucky”, iar eu voi face tot posibilul sa pun mana pe albumul “Stonephace”.🙂

In fine, ultimul pe lista de fata se afla DJ Hell (cunoscut si ca: Anti-Superstar DJ, International DeeJay Gigolo Label Boss, GQ Man of the Year, Playboy, Jetsetter, Bon Viveur, Munich Machine, New York Muscle) un DJ german, cu o cariera de 30 de ani, cladita pe ritmuri de house si techno. Se spune despre el ca ar fi unul din intiatorii miscarii “Electroclash” (sau “elektroclash”), nascuta la inceputul anilor ’80,- o combinatie intre New Wave si muzica dance electronica- care se opunea, in 2001, cand a atras atentia media pentru prima data, muzicii electronice de la vremea respectiva (mai multe despre New Wave sau Electroclash puteti citi dand click pe ele).

Mai multe nu am reusit sa aflu despre el (sectiunea “biography” de pe site-ul sau oficial este in constructie, iar pe net nu prea apar articole legate de el). Totusi, cel putin pe piesa Angst (cea pe care am ascultat-o astazi), as zice ca merge mai mult pe un progressive house, in combinatie cu electronica. Sound-ul de pe aceasta piesa este foarte similar cu cel de pe mix-ul lui Henrik Schwarz (alt DJ german de exceptie- o sa revin cu un articol despre el), DJ Kicks.

Din nou, un videoclip foarte bun:

This entry was posted in muzică and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to O singura zi- 3 piese de exceptie

  1. iaghici says:

    Bravos natiune! Nu CREZ ca unii vorbeste prea mult si n-are incarcare?

  2. Vladi Martinus says:

    ….??

  3. azza says:

    Koop suna incredibil…in timp ce ascult mel asta ma proiectez intr-o seara de vara..undeva departe de tot haosul ..bandu-mi linistita ceaiul…😀 faina melodie..

  4. Vladi Martinus says:

    Ma bucur ca iti place, azza. Suna chiar foarte bine. Se pare ca muzica produsa de scandinavi incepe sa fie tot mai apreciata. Dupa Koop si The Knife, acum sunt cei de la Royksopp, tot mai promovati pe diverse canale media in ultima vreme, cu piesa “happy up here” (am vazut un reportaj despre ei chiar pe Euronews). Mie, unul, imi place destul de mult muzica pe care o produc acum scandinavii- aduce un sound diferit.

  5. azza says:

    eu, din pacate, abia acum ii descopar…dar mai bine mai tarziu, decat niciodata.

Leave a Reply

