Pentru cel/cea ce va fi…

Cand am hotarat, impreuna cu mama ta, sa te avem, eram un cuplu de indragostiti (inca suntem) si ne-am dat seama ca, pentru ca viata noastra sa fie una cu adevarat frumoasa, ne mai lipseste doar un copil.

Am fost amandoi de acord ca nu ar trebui sa ne grabim, ci sa petrecem cativa ani impreuna (pentru a fi siguri ca vrem sa ne continuam, fiecare, viata alaturi de celalalt), sa avem o situatie materiala buna si sa avem un apartament bine pus la punct (evident, cu camera ta inclusa). Zis si facut!

A venit si ziua in care ai aparut… ce zi! Nu cred ca am simtit vreodata asa emotii mari si singurul moment in care am mai fost asa fericit a fost cel in care m-am casatorit cu mama ta.

Desi mi-ai terorizat noptile si nu am putut dormi deloc pana ai implinit 1 an, nu pot uita ce fericit eram dimineata cand, inainte de a pleca la lucru, dupa ce o sarutam de ramas-bun pe mama ta, treceam pe la tine prin camera sa te sarut pe frunte.

In primii tai ani am incercat sa fiu cat mai aproape de tine, sa am grija sa nu-ti lipseasca nimic; ti-am cautat mereu jucarii care sa iti stimuleze imaginatia si inteligenta dar si dexteritatea. Pentru ca stiu cat este de important ca in primii ani copilul sa poata explora cat mai mult din mediul care il inconjoara si sa-si exercite abilitatile.

A venit si prima ta zi de scoala. Nu aveai emotii prea mari fiindca discutasem deja cu tine despre scoala si ti-am explicat ca scoala te invata multe si, pe langa asta, iti poti face o multime de prieteni noi. Evident, boacanele de la scoala nu au lipsit- altercatii cu pustanii de la scoala, certuri cu profesorii care aveau metode de predare invechite si care predau materii ce nu iti placeau. Desigur, nu puteam sa-ti cer sa nu mai faci prostii fiindca si eu, la varsta pe care o aveai tu, facusem o gramada de prostii. Este o perioada de “adolescent rebel” prin care trebuie sa trecem cu totii. Si, cu cat mai devreme, cu atat mai bine, fiindca efectele au o durata si un impact mai reduse atunci cand ai 14-16 ani decat mai tarziu.

Pe la vreo 5 ani te-am dat la inot (cel mai sanatos sport) ca sa iti dezvolti o musculatura armonioasa. La vreo 10 ani te-ai plictisit si ai vrut la fotbal. Evident ca am fost de acord cu tine- daca asta ti-ai dorit, acolo te-am dus. Si am avut grija sa ai un echipament cat mai bun si sa ai o alimentatie adecvata pentru a putea face performanta…

Din pacate, a trebuit sa treci printr-un moment dificil, in care ai luat decizia foarte dureroasa de a renunta la sportul tau preferat. Inca imi aduc aminte discutia cu tine (erai prin clasa a XI-a, daca nu ma insel) in care ti-am explicat clar ca trebuie sa alegi intre scoala (o facultate buna) si sport (erai inca la fotbal, dar il practicai mai mult ca pe o pasiune). Ti-am spus ca nu am nimic impotriva faptului ca vrei sa faci fotbal. Dar, pentru a reusi in fotbal, pentru a-ti face o situatie materiala buna, trebuie sa fii un jucator de top; asta inseamna multe sacrificii: program strict de somn (fara iesiri in cluburi, fara nopti pierdute aiurea la televizor sau calculator), timp foarte putin pentru prieteni, alimentatie foarte stricta, etc. Acela a fost momentul in care te-ai hotarat ca vrei sa ajungi o persoana importanta in viata prin folosirea intelectului (esti un baiat foarte inteligent si ti-ai dat seama de asta), si nu a capacitatilor fizice. Te-ai hotarat sa te apuci de invatat pentru facultate si ai intrat la cea mai buna din tara, pe profilul pe care il cautai. Si de acolo, pana la pozitia foarte buna pe care o ocupi astazi, in institutul cultural, nu a fost decat un pas.

Cat ai fost mic, nu ti-am interzis sa te joci pe calculator si nici sa te uiti la televizor. Dar ambele au fost in camera unde stateam toti 3, ca sa te putem supraveghea, sa nu pierzi noptile in fata unui aparat. Ti-am spus ca nu ma deranjeaza daca te uiti la filme XXX sau te joci tot felul de cehstii pe calculator (nu am uitat inca partidele de FIFA pe care le incingeam pe calculator impreuna si mama striga la noi ca mancarea este calda sau ca este ora ta de culcare si noi ziceam ca terminam imediat, dar “imediatul” dura inca cel putin o partida). Iti mai aduci aminte de regula noastra? Ai voie o saptamana la calculator si la televizor daca citesti cel putin o carte in saptamana anterioara.

Ti-am zis doar sa ai un simt al masurii in ceea ce faci.  Am avut discutii cu tine despre sex si ce implica o viata sexuala si ti-am spus ca, decat sa am un copil care pierde ore intregi pe zi uitandu-se la femei goale, prefer sa-l duc la curve pana se satura. Din fericire, nu a fost cazul.

Am povestit cu tine si despre tigari si alcool. Ti-am aratat ca nu se impaca niciuna din ele cu sportul. Si ti-am mai aratat de ce nu este indicat sa fumezi, chiar si in momentul in care renunti la sport. Cat despre alcool, atat timp cat consumi ca sa te simti bine (nu ca sa te imbeti), nu o sa-ti dauneze prea tare.

In fine, in toate discutiile pe care le-am avut cu tine, am facut tot posibilul sa nu iti impun nimic. Ti-am lasat libertatea de a alege, dar ti-am spus ca trebuie sa iti asumi raspunderea pentru faptele tale si de aceea ar fi ideal sa te gandesti cat mai mult la consecintele faptelor tale (dar nici sa nu te stresezi prea mult, fiindca si mama ta a avut o perioada in viata foarte stresanta, din cauza asta si nu i-a facut deloc bine). Nu te-am lovit niciodata (i-am urat intotdeauna pe parintii care isi lovesc copiii) si am incercat sa evit sa ridic tonul la tine (din pacate, au fost si momente in care nu mi-ai dat de ales).

De cateva ori, in cadrul vizitelor tale pe la noi, mi-ai multumit pentru tot ce am facut pentru tine. De fiecare data, raspunsul meu a fost acelasi: tu ai facut, singur- eu doar te-am indrumat. Si te-am sfatuit sa faci la fel si tu, cu copilul sau copiii tai.

Recunosc, am fost egoist si mi-am dorit sa am un baiat. Fii sigura, insa, cand citesti randurile astea, ca dragostea mea pentru tine nu a fost cu nimic afectata de faptul ca esti fata.

This entry was posted in de-ale mele... and tagged , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Pentru cel/cea ce va fi…

  1. ketherius says:

    Mi-e tare cunoscut textul asta…

  2. Vladi Martinus says:

    🙂 nici nu ma asteptam sa fie altfel, Ketherius. Asta daca ai vrut sa zici ceea ce cred eu.
    Daca ai senzatia ca ar fi copiat de undeva sau inspirat de undeva, ma vad nevoit sa mentionez ca nu am dat (cel putin, nu pana in momentul de fata) de vreun text asemanator…

  3. Varu' says:

    Ketherius or not, a fost o mica retraire a copilariei mele, cu unele exceptii, cea mai mare fiind aceea ca sunt m, nu gagica.
    In rest, mi se pare unul din cele mai bune articole (daca este sa nu, ca pe asta nu l-am citit pe K.) din tot blogul tau.
    Printre altele, vreau sa-ti zic, aici pe blog si nu pe yahoo messenger, ca ai unul dintre cele mai bune bloguri pe care le citesc.
    Exceptand faptul ca nu mi-ai zis ca te-ai angajat in Town, si ca nu ne berbecim odata, vorba lu’ Sumu, esti unul dintre cei mai cititi cunoscuti ai mei, si crede-ma am MULTI!
    Bun, so fuck off now, nu-ti lua lumea-n’ cap, ti-am zis de bine, dar ca orice om de bine, iti zic sa mai perseverezi si nu sa te cufunzi in laude gratuite🙂

    Cu respect,
    Theo aka Varu’ sau cum vrei tu🙂

  4. Vladi Martinus says:

    Merci, Varu’! (m-am obisnuit cu “termenul” asta si imi vine greu sa zic Theo🙂 )
    Stiu ca citesti multi si ma bucur ca ma numar si eu printre cititi. Cat despre luat lumea-n cap, nu am de ce.🙂 Scriu ca sa exprim niste idei, nu tind spre cel mai bun blog din Romania (chiar daca am citit bloguri, premiate la blogfest, de toata jena) si nici nu caut sa am audienta cat mai mare. Ideea este sa comunic cu oamenii si faptul ca mi-ai lasat un comment la un articol pentru mine conteaza foarte mult.
    Partea cu “berbeceala” o sa vina cat de curand. Promit!🙂

Leave a Reply

