cum socializeaza oamenii sau despre efectele pozitive ale berii

Plictisindu-ma teribil acum cateva seri si neavand alta tema de gandire, mi-am dat seama de un lucru oarecum bizar…

Oricat s-ar stradui reclamele la pepsi sau coca-cola sa ne arate ca putem cunoaste noi oameni, putem socializa, putem sa ne facem prieteni, etc. consumand din produsele lor, de fapt nu acestea sunt bauturile care apropie oamenii. Cu alte cuvinte, bei un “suc” (apa cu colorant, acidifiant si indulcitor, in majoritatea cazurilor) atunci cand iti este sete. Nu conteaza ca mai este cineva cu tine sau nu. Daca ti-e sete, bei si gata. Nu te intereseaza cine mai este in incapere cu tine, cine se afla in imediata apropiere sau cine te vede. Evident, nu iau in calcul variantele in care iesi “la un suc”, cu cineva. Si in acest caz, totusi, nu poti spune ca te apropie cumva consumul lichidului respectiv de persoana/ persoanele cu care ai iesit, ci este mai degraba un fapt ce decurge din intalnire, in sine.

Nu acelasi lucru l-as putea spune despre bere. Ma gandeam, in prostia mea, in momentul de plictis maxim mentionat mai sus… cum se face ca nu ne place sa bem bere singuri…? De ce, atunci cand iti ofera cineva o bere, daca nu bea impreuna cu tine, nu prea iti vine sa o bei? De ce nu mergem la magazin si ne luam o doza de bere in loc de pepsi-ul/coca-cola. etc. la 0,5 litri? De ce nu ne luam o sticla de 2 litri de bere ca sa o consumam ca pe suc, acasa (ne punem intr-un pahar sau luam “o gura” atunci cand ne este sete)? De ce nu ne luam o bere, in loc de suc, atunci cand iesim, vara, la o intalnire de afaceri?

Variantele de raspuns sunt multiple: normele impuse de societate (consumul de alcool este un viciu), spiritul in care am fost crescuti de parinti, ne simtim mai putin vinovati cand stim ca si altii au acelasi defect (consuma ceva care nu le face bine) si altele. Care este adevaratul motiv? Nu as putea zice. De aceea imi doresc foarte mult sa aflu si parerea ta, cititorule. Si ar fi ideal sa nu te limitezi la variantele pe care le-am dat eu.

Si, iata ca ceea ce ne apropie, ceea ce ne face sa socializam este, de fapt, berea. Mergem la un chef- bem bere; iesim cu prietenii- iesim “la o bere”; iesim cu colegii (de lucru, de facultate)- iesim tot “la o bere”. Exista si numeroase cazuri in care oameni care s-au cunoscut “la o bere” devin prieteni foarte buni. De ce? Pentru ca atunci cand sunt la un chef, oamenii care consuma bere sunt, de obicei si cei mai sociabili (desigur, exista si exceptii: cei care, atunci cand consuma alcool devin anti-sociali- genul de oameni care nu mi-au placut niciodata, cu atat mai mult cu cat sunt un adept al dictonului latin, “in vino veritas”); atuni cand consumi alcool devii mai sincer si, daca esti o persoana careia ii place sa fie inconjurata de oameni, vei face tot posibilul sa fii prieten cu toata lumea; esti la o bere cu prietenii si iti place de chelnerita, dar esti prea timid ca sa intri in vorba cu ea; bei o bere-doua si incepi sa socializezi si cu ea (evident ca ideal ar fi sa te incadrezi in limitele bunului-simt).🙂

Iata ca berea nu doar ca nu are efecte negative, ci chiar ne ajuta, pe plan psihologic. De fapt, ea este cea care aduce oamenii impreuna. Ce ziceti de asta?🙂 Oare cei care au conceput sloganul “cosumul EXCESIV de alcool dauneaza grav sanatatii au luat in calcul varianta asta…?

Personajele care apar ca si consumatori de bere in acest articol sunt, in mare parte, de sex masculin. Asta nu inseamna ca articolul de fata exclude parerile persoanelor de sex feminin. Ar fi chiar mai interesant sa aflu o parere din partea unei reprezentante a “sexului [nu intotdeauna] frumos”.

p.s. am luat ca exemplu berea fiindca este bautura alcoolica consumata in cantitatea cea mai ridicata, in lume (nu am facut cercetari, dar intuitia si experienta imi spune ca sunt slabe sanse sa nu fie asa) si cu cele mai slabe efecte negative (adica trebuie sa consumi destul de mult ca sa ajungi la ciroza sau ulcer, in comparatie cu alte bauturi alcoolice). NU incerc, SUB NICIO FORMA sa incurajez consumul de bere- este libertatea fiecaruia sa consume in ce cantitati doreste; in articolul de fata nu fac altceva decat sa expun o teorie bazata pe idei proprii.

This entry was posted in de-ale mele..., oameni and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

9 Responses to cum socializeaza oamenii sau despre efectele pozitive ale berii

  1. ketherius says:

    Traiasca berea!😀 Berea e cea mai indicata bautura pentru vreme foarte calda (si borsul, dar cine bea bors gol cand poate sa bea bere?).

  2. Vladi Martinus says:

    😀

  3. MIhai2 says:

    Cred ca fac nota discordanta cu restul “masculilor” care vor comenta pe aici dar sunt obisnuit🙂. In 26 de ani am baut maxim 20 de beri,in total am fost ametit, ca sa nu zic beat de 3 ori,nu am consumat alcool de loc in ultimii 5 ani. Sunt obisnuit ,cand ies cu prietenii la o bere, sa fiu singurul care bea suc si suport stoic tachinarile de genul “5 ursus si un nestea pt fetita”. Acum, ca o parere de outsider: nu inteleg mania asta pt bere dar trebuie sa recunosc, ca e mai mult decat fun atunci cand sunt singurul “cap limpede” la un chef😀. Nu sunt de acord insa cu chestia ca dupa cateva beri nu mai esti timid etc. Parerea mea este ca un timid ametit are toate sansele sa se devina penibil (sau poate asa am patit doar eu, in una din cele 3 ocazii :>). Si da, iesitul la o bere consolideaza prietenii etc si atata timp cat nu aud replici de genul “bere e cea mai mare placere a unui barbat” consider ca berea “isi face treaba”, si , daca nu e dusa la extrem, banuiesc, poate deveni o obisnuita destul de placuta.

  4. MIhai2 says:

    “obisnuinta” on loc de “obisnuita”:)

  5. Nu faci nota discordanta cu nimeni, MIhai(2). Eu nu sunt un bautor “infocat”, ca sa zic asa. Pe cand practicam sport de performanta nici eu nu consumam bauturi alcoolice decat la ocazii foarte sepciale. Acum beau cand ies cu prietenii, cu colegii. Nu beau in cantitati industriale, si nu beau ca sa ma imbat. Beau cat sa ma simt bine. Din partea mea ai tot respectul ca reusesti sa nu cedezi la “peer pressure” (inca nu s-a gasit echivalent in limba romana- poate presiunea grupului). Am suportat si eu presiuni de genul asta si cu alcoolul, si cu fumatul si chiar si cu altele (nu este cazul sa mentionez denumirea lor).
    Cand am zis de timiditate, a fost mai mult sub forma de gluma. Si, totusi, o pot spune din experienta proprie- sunt un om mai timid, de felul meu, dar dupa 2 beri reusesc sa comunic foarte bine, chiar si cu persoane pe care nu le stiam pana atunci.🙂
    Nici eu nu sunt de acord cu “berea e cea mai mare placere a unui barbat”- daca placerea maxima sta in consumul unei bauturi alcoolice, atunci este grav…

  6. Varu' says:

    So..😀

    Berea este un dar dat de Dzeu si inventat de uameni.
    Serios. Cand zici “hai ma la o bere”- intre doi prieteni, nu te duci sa bei un suc decat daca esti cu masina. Dar atunci zici clar si raspicat, sunt cu masina..
    Berea a fost si va ramane un afrodisiac monumental pentru ambele sexe. Berea sau orice alta bautura alcoolizanta descatuseaza energii latente. Se stie.
    @Mihai, nu esti singurul care nu consuma alcool la o iesire cu baietii, mai aveam si eu amic. Evident era luat la misto, dar i se rupea. Oricum e mult mai sanatos sa bei un ceai decat bere.
    Consumul excesiv de alcool e de ca..t, stiu din proprie experienta.
    Personal, beau bere, uzual, de la vreo 14 anisori. La 3 ani, taica-miu imi dadea spuma si chifteaua ceausista de peste. Poate ca de aici. Nu-s bautor de alte alcoale. Imi place berea si punct. Si da, iau si bere la 2L si o beau ca pe suc acasa la un film, singur. Dar o si beau la carciuma cu baietii in cantitati mai mult sau mai putin industriale. Deci, de aici intelegem ca-mi place berea. Bine, nu toate. Si nu, nu-s nici alcoolic si nici betiv.
    In rest, tin sa mentionez, ca ar trebui sa ne mai berbecim mai Vlad! (porecla e off, nu e pentru lume:) )

    Cu respect,
    Varu’

  7. Vladi Martinus says:

    Da, varu’, se pare ca tu esti una din exceptiile de la regula, in ceea ce priveste consumul de alcool “in privat”.🙂 Imi place si mie berea, evident, dar mai mult de 2-3 nu intra in mine decat daca este vara si am o sete nebuna.🙂
    p.s. te poti adresa si pe porecla (deja ai facut-o pe unul din articole- nu mai tin minte exact care). Nu am de ce si nici de cine sa ma ascund- face parte din identitatea mea (in cazul de fata, identitatea in cadrul anturajului)- si nici nu mi-e rusine.😀
    Numai de bine, varu’!

  8. Vlad xDad says:

    @ katherius
    Te inseli amarnic. Berea nu e buna pentru vreme foarte calda, ba din contra.

  9. Vlad xDad says:

    @ketherius Te inseli amarnic

Leave a Reply

