Noua generatie in materie de muzica…

Evident, nu putea fi vorba decat despre o piesa care am descoperit-o azi, la show-ul lui Benji B de pe BBC Radio 1 extra, si o ascult de cateva ore in continuu.🙂 Dar cine este artistul…? Este foarte tanar, este scotian, si muzica sa vine de undeva din aceeasi zona cu Flying Lotus (ma refer la sound).

Nu am gasit prea multe detalii despre el, dar as retine faptul ca este cel mai tanar finalist din istoria DMC din Marea Britanie (DMC este un fel de concurs de turntablism, nascut pe la mijlocul anilor ’80- mai multe detalii gasiti aici).

Pe profilul sau de myspace spune ca genurile de muzica pe care le produce ar fi “emotronic” si “ghettotech”. “Whatta fuck is emotronic or ghettotech?” vor intreba unii… Aceeasi intrebare mi-am pus-o si eu (nu mai tin pasul cu noile vremuri- am imbatranit deja… si am doar 24 de ani🙂 ). Despre emotronic nu am gasit mai nimic, dar am gasit despre ghettotech, asa ca o sa rezum: o forma de muzica dance, originara din Detroit (patria house-ului). Combina elemente de ghetto house (stil bazat pe o combinatie de minimal cu drum-machine), electro, hip hop si techno, are un tempo mai rapid decat majoritatea sub-genurilor dance (bpm se invart undeva pe la 145-170). Se spune ca bazele acestui gen de muzica ar fi fost puse prin 1994.

Revenind la artistul nostru, unii spun (pe blog-uri, site-uri de muzica, etc.) ca ceea ce face el poate fi incadrat chiar si la dirty beats. Sunt de acord cu ei; as mai pune experimental si broken beats.

Englezii il vad ca pe un instrumentalist al avant-hip-hop-ului (conform dictionarului englez, un stil ciudat de hip hop, original, care suna foarte bine dar nu prea este agreat de “greii” genului), “the man of the hour” si, sincer sa fiu, inclin spre aceeasi parere, tinand cont de potentialul pe care il are (la doar 22 de ani!). Voi reda si ceea ce se spune despre el pe site-ul casei de discuri cu care a lucrat (Ubiquity): “Little is known about the man from Scotland who trades bionic beats under the name Hudson Mohawke. Atari sounds and deadly bass lines will blast holes in your subwoofers and shake down the walls of your local discotheque.”

El este Hudson Mohawke, iar piesa care mi-a luat mintile pe ziua de azi (si, probabil, ca pe tot week-end-ul) se numeste “overnight”. Enjoy!

This entry was posted in muzică and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

