Flying… who?

Prin perioada verii, anul trecut, am primit de la fratele meu mai mare cateva piese de-ale lui Flying Lotus (ulterior am descoperit ca erau chiar de pe cel mai recent album, scos tot in 2008). Mi-a recomandat sa-l ascult, spunandu-mi ca este printre foarte putinii oameni care intr-adevar creeaza muzica (in sensul ca nu foloseste sample-uri ultra-uzitate, linii melodice arhi-cunoscute si nici nu remixeaza/ remasterizeaza tot felul de piese). Prima data cand l-am auzit mi s-a parut mult prea ciudat pentru gusturile mele. Cu timpul, insa, am ajuns chiar sa-mi placa. Pentru ca, intr-adevar, ceea ce face omul acesta se numeste creatie.

Pe profilul sau de myspace zice ca genurile de muzica pe care le produce sunt hip hop, experimental si psychedelic (un gen de muzica pe gustul meu, descoperit, insa, doar de curand)-am, totusi, senzatia ca profilul de myspace nu-ti permite sa pui mai mult de 3 genuri. De ce zic asta? Pentru ca mie imi da impresia ca trece si prin jazz, electronica… poate chiar si broken beat.

Totusi, cine este acest Flying Lotus si de ce i-am dedicat acest articol…? Pe numele sau real Steven Ellison, Flying Lotus este un producator si DJ din Winnetka, California (din pacate, nu am gasit nicaieri anul nasterii sale, desi am senzatia ca are sub 30 de ani). Este recunoscut, in special, pentru legatura sa de rudenie cu Alice Coltrane (cunoscuta cantareata de jazz, sotia marelui John Coltrane)- mai exact, ea este matusa sa. Cariera sa a inceput in 2006, cu albumul de debut, intitulat “1983”; in 2007 a semnat cu o alta casa de discuri, sub egida careia a scos EP-ul “Reset”. Insa adevarata capodopera avea sa vina in vara lui 2008, prin albumul “Los Angeles”. Acest album a fost cel care a atras atentia multor producatori si DJ-i din intreaga lume. Giles Peterson, de la BBC Radio 1 l-a avut ca invitat intr-unul din show-urile sale si a difuzat cateva piese de pe acest album.

Mai mult decat atat, Flying Lotus a avut un essential mix la BBC Radio 1 (este o sectiune difuzata saptamanal, in care un DJ mixeaza piese de-ale sale, timp de 2 ore). Iar daca o sa ascultati show-urile DJ-ilor de la Radio 1, o sa va dati seama ca nu i se intampla oricui sa fie invitat sa mixeze la essential mix. Oarecum surprinzator, mix-ul sau a fost desemnat essential mix of the year 2008 si (o sa vedeti, daca intrati la sectiunea essential mix classics) are onoarea de a se numara printre DJ-i de top (Trentemoller, Sander Kleinenberg sau chiar Sasha sunt doar cateva exemple) care au avut essential mix of the year, de-a lungul istoriei BBC Radio 1 si a sectiunii sale de essential mix. Spun oarecum surprinzator fiindca m-as fi asteptat sa iasa, ca in toti anii de pana acum, un DJ de muzica house, DnB sau Trance (London Elektricity, Carl Cox, Moby sau Groove Armada au fost doar cativa dintre “concurentii seriosi” pentru Flying Lotus). As zice ca merita titlul de essential mix of the year din plin. Pentru ca, intr-o perioada in care DJ-ii sau producatorii nu mai vin cu nimic inedit, a aparut acest Flying Lotus, cu un sound distinct, care te face sa ii recunosti o piesa dupa ce ai ascultat doar vreo 5-10 secunde din inceputul ei.

Sunt sigur ca multi dintre cei ce citesc blog-ul vor spune ca am gusturi cam excentrice in materie de muzica sau ca ceea ce produce Flying Lotus nu este altceva decat zgomot. Pentru restul, adevarati cunoscatori de muzica, o sa pun piesa mea preferata, The Riot si ii las sa o savureze.🙂

p.s. pentru cei care vor sa asculte mix-ul lui Flying Lotus de la BBC Radio 1, il gasiti aici.

This entry was posted in muzică and tagged , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Flying… who?

  1. GLK says:

    Incearca si Gaslamp Killer,aceeasi familie

  2. Vladi Martinus says:

    Merci, GLK!
    O sa incerc.

Leave a Reply

