un altfel de “spirit al sarbatorilor”

Desigur, o parte dintre cei care vor citi articolul de fata, se vor gandi ca am probleme serioase, daca si in seara de Craciun stau in fata calculatorului si scriu articole. Restul se vor gandi ca urmeaza sa citeasca, din nou, un articol despre un subiect deja expirat, si anume modul in care oamenii traiesc sarbatorile.

Primilor le voi spune ca am preferat sa raman acasa, decat sa ies cu prietenii unui prieten de-al meu (oameni pe care fie nu ii cunosc, fie ii cunosc prea putin, incat sa imi petrec cu ei seara de Craciun). Am ramas acasa fiindca prietenii mei, oameni dragi mie, fie nu au avut chef sa iasa, fie lucreaza, fie sunt plecati. Asta nu inseamna, totusi, ca am stat in casa toata seara. Am fost prin oras cu o persoana speciala din viata mea, careia i-am si oferit cateva cadouri (sper sa-i fie bune toate).

Cat despre subiectul dezbatut, nu am de gand sa ma repet, povestind iar despre modul in care traditiile devin din ce in ce mai comerciale (Bucurestiul este un “etalon” in asa ceva, daca tinem cont ca iti suna colindatorii la usa inca de dinainte de 15 decembrie sau ca se merge “cu capra” prin 20 decembrie).

Este vorba despre modul in care fiecare simte sarbatorile. Pentru unii, sarbatorile sunt un motiv de petrecere, de chefuit, etc. (vezi cazul “colindatorilor” beti turta) Treaba lor, atat timp cat nu cauta scandal. Pentru altii, este un fel de povara. Umblat dupa cadouri, stat la coada, cheltuit o gramada de bani, etc. Treaba lor, din nou.

Mai sunt cei care traiesc adevarate momente de vis cu ocazia sarbatorilor: se simt fericiti sa fie alaturi de cei dragi (fie ca vorbim de familie, fie ca vorbim de prieteni sau iubit/iubita), au un sentiment deosebit atunci cand ofera cadouri (atentie! ca sa traiesti bucuria asta, este foarte important sa nu astepti, la randul tau, un cadou), etc. Mai sunt (si printre acestia) si cei care merg sa colinde cu un intreg cor dupa ei; sunt cei care, chiar daca nu esti un “fan” al sarbatorilor de iarna, iti dau fiori cand ii auzi ce bine canta. Acestia sunt, in general, oameni care cred in simbolurile traditiilor.

Legat oarecum de acest tip de oameni, am auzit astazi (nu pentru prima data) o discutie in care se punea problema ca pentru unii exista Dumnezeu doar de sarbatori, ca doar in aceste momente ale anului il pretuiesc (nu am inteles exact la ce se refera cel care zicea asta, dar cred ca era vorba de faptul ca persoanele respective devin religioase doar in aceste momente). Ei bine, nu sunt de acord. De ce? Pentru ca nu sunt un om credincios, dar cu toate astea cred in bucuria pe care ti-o aduc momentele petrecute cu cei dragi in aceasta perioada si sunt extrem de fericit cand vad ca pot face o persoana bucuroasa prin oferirea unui cadou, ca imi place sa ma plimb pe strazi inalbite de zapada si sa vad oameni fericiti.

In fine, am convingerea ca in astfel de momente ar trebui, mai mult ca niciodata, sa ne vedem de ale noastre, sa ne bucuram, fiecare in felul sau, de aceste sarbatori si de ceea ce aduc ele bun in viata noastra.

Pentru cei mai putin rabdatori sa citeasca intreg articolul (stiu ca se numara printre cititorii blog-ului), cred ca acesta se reduce la o singura fraza: spiritul sarbatorilor se simte, sau nu…

This entry was posted in de-ale mele... and tagged , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to un altfel de “spirit al sarbatorilor”

  1. ketherius says:

    Spiritul sarbatorilor se simte, daca ai cu cine. Daca nu, e posibil sa petreci Craciunul intr-un parc si sa nu simti ca ar fi ceva nelalocul lui…

  2. Vladi Martinus says:

    Da, ketherius. Ideal este (si se pare ca am uitat sa mentionez) sa petreci Craciunul alaturi de cineva. Totusi, poate ca sunt oameni care au puterea de a simti acest spirit chiar si atunci cand sunt singuri. Dar nu as vrea sa fiu in pielea lor.

  3. corina says:

    Crede-ma ca nu ai vrea sa fi in pielea lor…e groaznic!De 2 zile nu am iesit din casa! E crunt…

  4. Vladi Martinus says:

    scuza-mi indiscretia, Corina, dar… ce te-a oprit sa iesi din casa…?

  5. Jesus Christ people get a life!!!!!!!!!!!
    Ce urmeaza? Un articol despre cum am plecat la toaleta sa fac treaba mare si nu mergea becul ? Si eventual asta m-a facut sa- mi pun intrebarea : e vina comunistilor sau spatiul infinit de subtire intre intuneric si lumina?…

    Maybe it’s a jungle out there but grow up and actually live some…

  6. Varu' says:

    Hai sarbatori fericite,

    Printre altele iti citesc fiecare articol, nu comentez la fiecare, ba ca nu am timp, ba ca le zici bine, ba ca nu am chef, ba ca..
    @ketherius dar daca ai cu cine si esti totusi singur?!
    @corina hai sa ne vedem. Vlad o sa-ti zica ca sunt super ok😀
    @theycamefrommars opinia ta este sa ai o opinie? Sau cum? Fuck off si cauta-ti de lucru in alta parte daca nu-ti convine, nu mai pierde 3 minute din viata ta pretioasa pe acest blog. Omul asta a scris din suflet, nu-l blama tu. El are o opinie asupra unui eveniment pe care a pus-o pe net. Daca nu-ti convin ideiile lui, ai tot dreptul de a comenta, dar “grow up and actually live some”…?! WTF man, ce dracu e porcaria asta? Omul chiar si-o traieste. A trait vreo ora din viata lui scriind aici ca tu sa-i citesti articolul si sa te oftici. Ha, sac. :))
    You get a fucking life and live it how the fuck do you like it. aka lasa paiul din ochiul aluilalt si vezi ce barna ai tu. Sau da-ma dracului cand o sa-mi citesti mesajul. :)) Mi se rupe de tine si de parerea ta, la fel si autorului. Bag mana in foc.

    In rest.. numai bine🙂 si la multi ani mie:D si sa-mi luati o sonda de petrol in Dubai😀

  7. Vladi Martinus says:

    Varu’, deja am avut discutia asta, in particular, cu “they came from mars” si i-am explicat ca nu doar ca nu-l obliga nimeni sa citeasca blog-ul, dar nici nu l-am indemnat sa citeasca articolele.
    Probabil se plictiseste teribil pe unde este el (Maroc) si cand prinde internet (la ei este un lux internetul) se gandeste sa faca pe inteligentul.
    Multumesc, totusi, pentru reactie si apreciez gestul tau.🙂
    La multi ani, sa traiesti fericit, sa ai noroc, sanatate si toate cele si sarbatori fericite si tie! Cat despre sonda, am vorbit cu prietenii mei, seicii, si au zis ca in perioada asta de criza economica nu prea vinde nimeni sonde de petrol.🙂
    Poate prin 2009 apucam sa ne vedem prin Bucuresti.

  8. Se pare ca in ziua de azi internetul e ocazia unora de a intra in eternitate…
    Varu’ yo foreva man…

Leave a Reply

