povestiri din “underground-ul” bucurestean

Sa mergi cu metroul in Bucuresti poate fi palpitant, interesant, enervant, dar in mod sigur niciodata plictisitor🙂

Trecand peste faptul ca niciodata nu vine la timp, atunci cand ai nevoie de el si ca, de multe ori, in timpul orelor de varf circula mult prea greu, raportat la traficul persoanelor care intentioneaza sa circule cu metroul, sunt cateva chestiuni care, personal, mi-au atras atentia.

Prima chiar mi-a starnit curiozitatea: de ce, pe panoul care arata timpul scurs de la plecarea metroului anterior, cronometrarea se face doar din 5 in 5 secunde…? partea panoului digital care arata secundele nu poate arata decat cifrele 0 si 5?🙂

A doua cehstiune este legata de doamna/ domnisoara a carei voce anunta urmatoarea statie: “urmeaza statia Piata Unirii, cu peronul pe partea stanga. Corespondenta cu magistrala 1 si 3.” Oare pe tanti respectiva si pe cei de la Metrorex nu i-a invatat nimeni la scoala cum se face acordul, ca se spune fie “magistralele 1 si 3”, fie “magistrala 1 si magistrala 3″…? Sa fie, oare, cunoscuta “boala” a bucurestenilor, de a scurta toate cuvintele? Inclin sa cred ca da, ca sa compenseze faptul ca lungesc aproape fiecare propozitie/ fraza cu “frate” sau “fata”/”fato”.🙂

O a treia chestiune, care mi-a atras atentia in mod special este legata de “canalul TV” intitulat Zoom TV (pentru cei care nu stiu, este vorba de un canal de stiri si aspecte legate de metrou si zona metroului, ce se difuzeaza pe niste monitoare LCD instalate in statiile de metrou- nu sunt sigur daca in TOATE statiile de metrou): din cand in cand, in timpul pauzelor dintre stiri, se difuzeaza imagini de la metrou. Ei bine, in aceste imagini nu doar ca apar oameni care circula cu metroul, dar li se si “pun vorbe in gura”. De exemplu, o tanara priveste intr-o parte si deasupra ei este inserat un “conversation bubble” (imi scapa denumirea in limba romana- daca o stie cineva, rog sa ma ajute) care zice ceva de genul: “Harca naibii! Ce picioare lungi si subtiri are. Mi-as dori si eu picioare asa frumoase si sa nu am talie”; intr-o alta imagine, apare din nou o tanara, care spune: “iar am uitat s-o sun pe mama, desi i-am promis. Trebuie sa o sun, chiar daca o sa ma tina iar ore intregi la telefon.”

Persoanele din imagini nu sunt imaginare, nu sunt fictive. Intrebarea mea este: dat fiind faptul ca nu sunt persoane publice, le-a cerut cineva acordul ca sa apara in aceste imagini? Cel mai probabil, nu. Nu mai vorbesc de faptul ca le deterioreaza imaginea, prin sugerarea de atitudini/ limbaje nu tocmai potrivite. Si nu este vorba de 2-3 imagini, ci de cel putin vreo 10 (am impresia ca in fiecare saptamana sunt schimbate/ suplimentate cu alte 5 imagini). Personal, daca m-as vedea intr-una din imagini, n-as sta pe ganduri: i-as da imediat in judecata pe cei de la Metrorex.

This entry was posted in ca-n București, nicăieri... and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to povestiri din “underground-ul” bucurestean

  1. Mihai says:

    Interesante constatari, vladi. chiar azi la vazut la tv, la un post de stiri, nu spun care, cum au intrat in spital, cu camere, lumini si tot tacamul (erau in direct) peste bietii ranitii din mina de la Petrila. urmau sa discute cu ei. au avut o scurta intrerupere pe un alt subiect, moment in care am schimbat si eu postul. nici minerii aia saracii nu aveau cum sa se impotriveasca. pai lasa-i ma televiziune in pace sa-si linga ranile. s-a facut destul show despre suferinta lor, macar pe ei sa-i lasi in pace… poate o sa scriu mai multe despre asta, la mine… despre cealalta problema, vladi, nu te preocupa. am tinut cu dintii de ideile mele, si asa putine:)) nu sunt probleme. bafta, numai bine!!

  2. Vladi Martinus says:

    Mihai, nu este prima data cand un/ niste reporter(i) se baga cu forta in viata unor oameni afectati de o tragedie. Si am impresia ca in ultimii ani, asta a devenit un fel de “trend” in randul televiziunilor comerciale. Nu degeaba avem emisiuni de genul “dansez pentru tine”.
    De ce a devenit un fenomen generalizat? Cred ca audientele emisiunii “dansez pentru tine” ne dau raspunsul (unul cat se poate de simplu, de altfel) la aceasta intrebare.

  3. RoXxY says:

    O da!!
    In sfarsit pot sa povestesc si eu despre “minunile din Bucuresti” in cunostinta de cauza😀
    Pai, mai Vladi, cum vrei tu ca tanti care anunta statiile de la metrou sa faca acordul, vrei ca bucurestenii obisnuiti cu aceste dezacorduri sa nu mai inteleaga despre ce este vorba…🙂
    Cat despre faza cu “conversatia”, e foarte aiurea, nu am observat, dar maine o sa ma uit. Oricum cred ca e foarte aiurea sa te trezesti intr-o situatie de asta… ar fii totusi misto sa poti sa ii dai in judecata, dupa ce ai castiga sigur nu o sa fii nevoit sa mai circuli cu metroul ( ci chiar cu un A6).. :))

Leave a Reply

