Publicitate la un alt nivel

In perioada alegerilor locale, am observat ceva cam ciudat. Apoi am vazut ca fenomenul se repeta si devine ceva tot mai raspandit in mdiul online din Romania.

Este vorba de un gen de publicitate mai putin obisnuita. La vremea respectiva eram pe yahoo messenger (versiunea Beta) si in spatiul de jos (in care apar de obicei tot felul de reclame, de cele mai multe ori la yahoo) aparea un banner cu “Ludovic Orban primar”. Sincer, am ramas blocat pentru o clipa- cum au reusit oamenii care se ocupau de campania sa sa introduca reclama tocmai pe yahoo messenger…? Ideea in sine nu mi s-a parut foarte buna, tinand cont ca exista o relatie invers proportionala intre varsta celor care folosesc messenger si cei care merg la vot.

Mai apoi, insa, am vazut ca si cei de la Prima au inceput sa-si promoveze diverse emisiuni pe acest canal media, daca-l pot numi asa. Iar ideea de a promova “Cronica Carcotasilor” la revenirea acesteia pe micile ecrane mi s-a parut una foarte buna. Sunt sigur ca multi dintre cei tineri urmaresc emisiunea.

Asta nu este tot- acum o saptamana-doua am intrat pe yahoo games pentru a juca sah, iar in applet-ul (nu am gasit o traducere pentru acest termen- explicatia data de dictionarul online Oxford:” a small application running within a larger program”) pe care apar mesele de joc din cadrul categoriei respective o reclama la Vodafone, in limba romana.

Iar saptamana asta am observat ca pe Myspace, in momentul in care incarci (uploadezi, pentru unii) pozele pe profil, apare in partea dreapta o reclama animata la concursul de fotografie Orange. Ce idee excelenta- sa pui o reclama la un concurs foto chiar pe pagina pe care oamenii incarca pozele.

Personal, chiar daca am fost cam nedumerit la inceput- cum de isi pun firme romanesti reclame pe messenger sau pe site-uri straine?- mi-am dat seama pana la urma ca fiecare companie are o filiala (fie ea si virtuala) in Romania (de curand am aflat si cum il cheama pe managerul Yahoo Romania) si nu trebuie decat sa cauti IP-urile de Romania si reclama sa fie afisata in momentul in care IP-urile respective acceseaza site-ul/ aplicatia (in cazul yahoo messenger).

Nu mai zic de ingeniozitatea celor care s-au gandit la aceasta modalitate de promovare- se stie ca mediul online este cel mai ieftin pentru publicitate si, ganditi-va ce acoperire pot avea aceste reclame: practic, pe yahoo messenger acoperi peste jumatate din populatie, in cateva zile doar. Si mai interesant mi se pare faptul ca se face segmentare, chiar si in mediul online (cum este cazul celor de la Orange).

This entry was posted in de-ale mele..., marketing and tagged , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Publicitate la un alt nivel

  1. ketherius says:

    Asta e publicitate context-aware. Exact ca si Google Ad-Sense: in pagina (applet) pui o poza care este obtinuta de la Google printr-un script. Acel script citeste ce scrie pe pagina respectiva, apoi iti aduce o reclama legata de continutul paginii. De asemenea, iti poate afla locatia geografica si se poate folosi de ea: intrand pe un site romanesc, am vazut o reclama “suna in Romania cu 3 centi/min”. Evident, s-a prins ca sunt in Canada, pentru ca reclama ma ducea la o firma de aici.

    Ca fapt divers: daca scrii un e-mail in Gmail si scrii ceva legat de sotie, in dreapta iti apar reclame la servicii de trimis flori si la cadouri. Daca scrii “sotie” si “banuit” sau “inselat” etc, iti apar reclame la detectivi particulari. Poti sa incerci😀

    Conceptul este foarte bun, pentru ca stii ca platesti ca reclama ta sa ajunga la oameni interesati de ceea ce vinzi, nu? Acest lucru si faptul ca au cel mai mare motor de cautare i-a facut pe Google sa fie numarul 1 in reclame pe internet.

  2. Vladi Martinus says:

    publicitate context- aware zici… O sa tin minte🙂 Multumesc pentru informatii, Ketherius. Ce bine este sa ai cate un citior care se pricepe la computere si mediul virtual.🙂
    Ce zici despre Gmail am observat si eu. Acelasi lucru il incearca cei de la Wall Street, varianta romaneasca. In text sunt inserate link-uri pe anumite cuvinte. Doar ca de multe ori reclamele nu prea au legatura cu cuvantul/termenul din text. In orice caz, mi se pare mai inteligenta reclama care apare in unele locuri in care nu te-ai fi asteptat si, mai ales, sa fie adresata unui public tinta definit (cum era reclama la Orange, de care vorbeam in text, sau reclama cu telefonul in Romania, de care vorbesti tu).

  3. lamya777 says:

    hello, am dat peste blogul tau absolut intamplator pe google cautand altceva, dar ma bucur ca s-a intamplat🙂 articolele tale sunt interesante si foarte la obiect so, keep up the good work and i’ll be reading you.🙂

  4. Vladi Martinus says:

    multumesc, “lamya”!
    Astept parerile tale.🙂

Leave a Reply

