Sexul vinde… cui si de ce?

Da, sexul vinde. Fie ca vorbim de filme, reclame, ziare (si lista poate continua), daca faceti o analiza a vanzarilor, sunt sigur ca veti observa ca sexul creste notorietatea/audienta/tirajul.

Ei bine, puneam intrebarea: cui vinde sexul? Din cate stiu, CNA  avut grija ca materialele audiovizuale cu continut explicit sexual (cele interzise sub 15 sau chiar sub 18 ani) pot fi difuzate doar dupa ora 22:00. Nu comentez decizia CNA-ului fiindca nu sunt vreun expert in audiovizual si nici nu pot spune ca am cunostinte vaste in acest domeniu. Tot ce pot spune este ca, indiferent de ora la care se difuzeaza filmele/ emisiunile/ reportajele/ etc. decizia ar trebui sa apartina parintilor. Sa fim sinceri: copiii din ziua de azi, chiar si cei sub 15 ani stiu sa navigheze pe internet si, daca vor neaparat, pot gasi o gramada de site-uri “XXX”.

Pe mine ma intriga, insa, o alta chestiune: desi materialele audiovizuale nu pot fi difuzate mai devreme de ora 22:00, cand vine vorba de materialele tiparite, imaginile cu continut sexual (in general, femei pozand nud sau semi-nud) pot fi vazute la orice ora din zi.🙂 Cred ca nu sunt singurul care observa zilnic, in metrou/ in autobuz/tramvai sau chiar si in zone publice, pe primele pagini (si nu numai) ale asa-ziselor tabloide astfel de imagini.

Nu ma intelegeti gresit: nu blamez publicatiile respective- atat timp cat isi cresc vanzarile prin tiparirea de astfel de imagini, mi se pare normal sa procedeze asa. Needless to say… materialele tiparite pot fi vazute de copiii de toate varstele. Ma deranjeaza, insa, faptul ca materialele audiovizuale si cele tiparite nu sunt tratate cu aceeasi moneda. Adica, mie unul, mi s-ar parea normal fie ca publicatiile care contin materiale tiparite cu continut sexual sa fie difuzate la punctele de vanzare a presei sau prin agentii lor de vanzare dupa ora 22:00 (cand CNA-ul considera ca se duc la culcare copiii sub 15 ani), fie ca CNA-ul sa ridice interdictia difuzarii de materiale audiovizuale cu continut sexual inainte de ora 22:00.

Ambele solutii par, totusi, mai degraba utopice. Prima varianta ar duce la falimentul multor publicatii tiparite de la noi (cele cu cea mai mare audienta). Desi ar fi pe placul asa-zisei elite intelectuale, asta ar insemna ca publicatiile respective sa fie discriminate in raport cu restul publicatiilor, ceea ce nu este normal sa se intample, dupa mine, intr-o societate bazata pe economia de piata (a.k.a. Capitalism).

A doua solutie (solutia cea mai potrivita, daca ma intrebati pe mine) ar duce la un intreg scandal: din nou, asa-zisa elita intelectuala ar sari ca arsa, spunand ca asta ar duce la o “imbolnavire intelectuala” a societatii romanesti, ca lumea nu s-ar mai uita la programele culturale difuzate de telviziunea de stat. Desigur, daca ar fi sa ma intrebati pe mine, as zice ca fiecare dintre noi este liber sa aleaga ce program vrea sa vizioneze, iar copiii ar trebui sa primeasca o educatie sexuala pe undeva pe la varsta de 13-14 ani (in cazul fetelor, poate chiar mai devreme, tinand cont ca pubertatea se manifesta mai devreme decat la baieti) si atunci lucrurile s-ar simplifica foarte mult. Din pacate, multi parinti sunt prea preocupati de cu totul alte lucruri decat educatia copiilor si prefera sa ascunda anumite aspecte, pentru a nu fi nevoiti sa dea explicatii. Pentru ca- nu-i asa?- e mai simplu sa spui copilului ca nu se poate uita la film fiindca este interzis sub 15 ani, decat sa vada (Doamne fereste!🙂 ) din greseala o scena sexuala si sa te intrebe despre ce era vorba in scena care tocmai te-a facut sa schimbi canalul.

Nu stiu cine se ocupa de materialele tiparite, dar sigur exista un departament/ minister care are in subordine atat audiovizualul, cat si presa tiparita.

Si inca ceva- i-am numit “asa- zisa elita intelectuala” fiindca este vorba despre oameni care se cred mai inteligenti decat restul populatiei si, astfel, considera ca stiu ce este mai bine pentru cei “inferiori” lor. Chiar daca sunt incadrati/ se incadreaza singuri la categoria elita intelectuala, pentru mine sunt doar intelectuali si atat.

Sunt sigur ca, intr-o oarecare masura, tocmai aceasta interdictie face ca sexul sa se vanda sa bine. S-a demonstrat si stiintific, si in viata de zi cu zi, ca un lucru interzis da o placere mai ridicata in procesul de consum, ceea ce duce la cresterea cantitatii cererute din respectivul produs (fie ca vorbim de sex, fie ca vorbim de alcool, droguri, etc.).

This entry was posted in viața de zi cu zi and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Sexul vinde… cui si de ce?

  1. ketherius says:

    Nu stiu care solutie e mai buna, dar iti pot spune cum se intampla lucrurile in Canada: la televiziune nu am vazut pornografie, indiferent de ora si de program. Reviste pornografice nu se gasesc unde se gasesc celelalte ziare si reviste. Ca si pentru alcool, pentru pornografie exista magazine separate (adult store), unde gasesti orice e legat de sex: lenjerie, accesorii, jucarii, reviste, dvd-uri, casete VHS etc. Iar la acele magazine varsta iti este verificata, ca si la liquor store. Exista si aici ziare care prezinta o fata pe zi, dar niciodata nu au aratat o fata imbracata cu mai putin decat un costum de baie din doua piese.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s