care “stapani”?!

Cand vine vacanta, am intotdeauna norocul de a viziona mai mult canale TV decat in camin, asa cum s-a intamplat si vacanta asta.

Fiind la bunul meu prieten, Andrei (a.k.a. $umu) acasa, acum cateva zile, eram la masa si am aprins televizorul sa am cu ce sa-mi omor timpul cat mananc, poate vad si ceva interesant. Din intamplare, am ajuns pe Antena 3, unde era un promo cu niste benzi desenate, cu un lup (cred), care era un fel de stapanitor al unei mase de lupi mai mici sau oi (nu imi aduc bine aminte), sau cel putin, asa am perceput eu imaginile. In orice caz, promo-ul continua cu lupul plimbandu-se prin multime, multime formata din animale care fie se uitau cu invidie, fie erau speriate de “lupul cel rau”. Nu pricepeam deloc ce vrea sa zica promo-ul respectiv. Asta, pana am observat ca la un moment dat lupul intra intr-o incapere unde era superiorul lui, iar pe peretele incaperii erau atarnate patru tablouri cu ultimii 4 presedinti ai Romaniei. Abia atunci m-am prins ca era ceva legat de alegeri.

Si intr-adevar, am ghicit despre ce era vorba. Insa sloganul promo-ului, combinat cu imaginile din cadrul sau m-au cam pus pe ganduri: sloganul zicea ceva de genul “2008, an electoral- alege-ti cu grija stapanii”.

Buuuun. Acum sa analizam putin chestiunea: daca imi aduc bine aminte, la scoala am fost invatat ca intr-o societate democratica, nimeni nu este condus de nimeni, cu atat mai putin sa aiba un stapan. Din cate stiu, demnitarii sunt alesi prin vot democratic (fie el pe liste, fie uninominal🙂 ) si se considera ca ei nu sunt stapanii nimanui, ci reprezentantii populatiei. Cum este posibil ca in anul 2008, la 18 ani dupa revolutie sa se mai foloseasca verbul “a stapani” atunci cand vine vorba de alegeri electorale? Simplu- la trust-ul lui Dan Voiculescu, nostalgia vremurilor comuniste inca isi mai face simtita prezenta- si aici ma refer strict la proprietarul trust-ului, renumitul informator “Felix”. Un slogan de acest gen, combinat cu imaginile lupului cel rau, care stapaneste asupra animalelor, pe mine unul, nu ma duce cu gandul decat la era comunista- imaginile de care vorbeam seamana izbitor cu imaginile ce infatisau “tovarasul” ce se plimba prin multimile de “pionieri” care se strangeau cu diverse ocazii.

Inca un motiv pentru care nu ma mira aceasta abrodare este ca citeam chiar azi, pe tren, in penultimul numar al Academiei Catavencu despre “Casatoria PC-PSD 2”- adica o noua alianta intre cei mai veritabili informatori ai Securitatii si politicieni care s-au imbogatit prin diverse “smenuri” sau “tunuri”. Si mai dubios este faptul ca, desi era vorba de partidul proprietarului trust-ului media Antena, din ce am citit in Catavencu (nu urmaresc televizorul asa des), atat Jurnalul National, cat si canalele Antena 1,2,3 s-au ferit sa faca vreun comentariu legat de alianta cu pricina, desi stirea a aparut pe prima pagina a tuturor ziarelor.

Ma intreb, totusi, de ce pe peretele cu cei patru presedinti aparea si Ceausescu? Daca tot l-au pus pe el, de ce nu si Gheorghe Ghoerghiu Dej? Poate raspunsul este unul cat se poate de simplu: cei patru presedinti intruchipau expresia “asa nu”. Iar sloganul “alege-ti cu grija stapanii” se referea la faptul ca niciunul din cei patru presedinti nu si-au facut datoria de “stapani” ai populatiei si acum ar fi cazul sa fim mai atenti, sa ne alegem stapanul cu grija. Si cine altul ar putea fi stapanul ideal, decat un fost securist sau un personaj cu o cariera politica formata pe ideologia comunista? (fie el din PC, fie din PSD- desi inclin sa cred ca cel care va fi desemnat candidat la presedintia Romaniei va fi un membru PSD) (sic). Dar, totusi, am impresia ca, fiind vorba de “stapani” si nu “stapan”, promo-ul face referire atat la alegerile prezidentiale, cat si la cele parlamentare sau chiar locale. Si atunci, intrebarea mea este: de ce tablourile respective infatisau doar presedinti, nu si demintari sau primari corupti…?

Eu unul nu voi avea grija sa aleg cine imi va fi stapan, fiindca cel pe care il voi vota nu va fi stapanul meu si nici al altora, ci un om care sa reprezinte cat mai bine principiile democratiei si principiile si valorile mele in ceea ce priveste politica.

This entry was posted in politică and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

