maturizarea “inainte de vreme” sau despre lipsa umorului

Lipsa umorului sau existenta sa in cantitati reduse e o chestiune ce ma preocupa de mai multa vreme. A trebuit, insa, sa vina ziua de 1 aprilie ca sa-mi dau seama cat de seriosi sunt oamenii, chiar si intr-o zi in care glumele si pacalelile ar trebui sa fie la ordinea zilei.

Am cunoscut in viata cateva persoane (foarte putine) care erau de parere ca glumesc prea mult, si ca prin asta dau dovada de neseriozitate sau imaturitate- le-am spus atunci, si le spun si acum: sa incerci sa cauti partea pozitiva a lucrurilor, sa ai un simt al umorului foarte dezvoltat, sa faci glume in situatii tensionate NU e o dovada de imaturitate. Nu vad nicio legatura intre imaturitate si simtul umorului. Personal, vad in asta tocmai o modalitate de a-ti face problemele mai usoare, sau chiar sa dispara.

Da, e adevarat ca mi se intmpla uneori sa mai scap si cate o gluma proasta (e oarecum inevitabil) dar asta nu inseamna ca sunt neserios sau imatur. Chiar de 1 aprilie mi s-a intamplat sa fac cuiva o gluma si sa mi se spuna ca nu a fost tocmai buna gluma, ca era cam serioasa si prezentam o situatie intr-o lumina cam dramatica. Bine, recunosc ca asa am facut- dar care ar mai fi farmecul glumei, daca nu pare ceva serios? Dupa mine, cele mai bune si mai inteligente glume sunt cele care dau o puternica impresie interlocutorlui ca e vorba de ceva serios.

Dar, pana la urma, despre ce e vorba? Eu as zice ca despre seriozitatea exagerata a unora, care au impresia ca asta e o dovada de maturitate. Nici vorba de asa ceva- eu zic ca multi dintre adolescentii din ziua de azi cauta sa fie cat ma maturi si ajung sa aiba probleme serioase din cauza stresului la varste fragede. Am cunoscut unii oameni care, dupa cum zicea si un bun coleg de-al meu, “zici ca au deja o familie”, desi au doar maxim 23 de ani. Cat de bine e sa fii serios (sau “matur”) in marea parte a timpului? eu zic ca deloc. Pe langa problemele cauzate de stres (unele ajung chiar sa degenereze in cele de ordin fizic), mai e vorba si de capacitatea noastra intelectuala pusa la grea incercare- stim cu totii de numeroasele studii care au demonstrat ca rasul oxigeneaza creierul (deci il face sa functioneze la parametri mai ridicati), deci cu cat radem mai putin, cu atat ne fortam creierul mai tare si il obosim mai repede, prin activitatile intelectuale.

Poate unii vor crede ca abordez viata si problemele intr-o maniera optimista din cauza ca nu m-am confruntat pana acum cu probleme serioase. Raspunsul meu: se inseala amarnic. Nu e cazul sa ma plang din cauza problemelor intampinate in famile sau in viata de zi cu zi, fiindca sunt sigur ca sunt altii care au dus-o si o duc mult mai rau ca mine. Tocmai faptul ca m-am confruntat cu probleme serioase m-a facut sa fiu mai detasat si sa gandesc ca orice problema are o solutie sau sa pot face haz de propriile necazuri.

Pana la urma este vorba de placerea de a trai- personal, nu cred in viata/vietile de dupa, asa ca fac tot posibilul sa imi fac viata asta cat mai frumoasa si de aceea caut de multe ori comicul in situatiile asa-zise serioase. Si mai stiu ca, atunci cand o sa vina vremea sa-mi contabilizez toate amintirile si trairile vietii, o sa imi aduc aminte cu mare drag de acestea.

Deci, radeti, oameni buni, cat inca nu aveti responsabilitati serioase! sau, cum zicea un prieten de-al meu, de ziua noastra (nu suntem impreuna, pur si simplu suntem nascuti in aceeasi zi🙂 ): “razi, ma, ca viata glumeste cu noi- nu avem 23 de ani”. Da, prefer sa mi se spuna ca am 15,16 sau chiar 12 ani, dar sa stiu ca timpul nu trece pe langa mine, cum trece pe langa altii.

This entry was posted in viața de zi cu zi and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to maturizarea “inainte de vreme” sau despre lipsa umorului

  1. robygnet says:

    Încep prin a-mi exprima solidaritatea faţă de cele exprimate mai sus.În primul şi în primul rând, acţiunea de a râde este aproape la fel de vitală precum odihna, exerciţiile fizice, să spunem sexul(în cazul în care treci printr-o criză de râs şi nu te mei poţi abţine vreo juma de oră după care te simţi epuizat şi bine în tot corpul).A râde înseamnă a te simţi bine, şi nu ăsta e unul dintre principalele scopuri în viaţă…să ne simţim cât mai bine?. Precum zicea şi Vladi, faptul că mulţi se supără din anumite glume care nu sar peste gard deloc, şi o iau prea în serios, poate fi cazul unei maturizări forţate, adică se coace cartoful prea repede…sincer, nu văd nici un avantaj intr-o maturizare înainte de termen şi luarea unor lucruri în serios când situaţia în ansamblu nu-i serioasă, mi se pare pur şi simplu un act de exagerare, în special când toată lumea râde numai tu nu râzi(să lăsăm gusturile glumelor la o parte), încerci poate să te detaşezi de grup prin “maturitate”, spunând că e o glumă proastă,să nu uităm că râsul e distanţa cea mai mică şi unificatoare intre oameni. Părerea mea este că o exagerare a seriozităţii şi a maturităţii înainte de termen este chiar un act de IMATURITATE.De ce să joci rolul omului pe deplin matur şi serios când nu îl ai(20-24ani), eşti în procesul de formare, cele două atribute vin cu timpul, nu ţi le însuşi prea devreme, pentru că sincer…pari penibil(nu e valabil pentru situaţiile speciale care impun un asemenea rol).Râdeţi fraţilor cât puteţi de mult, şi dacă gluma e proastă , faceţi voi una mai buna sau îmbunătăţiți-o.
    ATENŢIE: Consumul excesiv de seriozitate şi maturiate “prematură” în cadrul grupului de prieteni poate cauza leziuni ale legăturilor interumane şi cancer imaginii dumneavoastră!!!

  2. oaKe says:

    Stii cum e..nu poti nici fara copilu din tine..care oricine ar trebui sa il aiba.Cu asta am pus pct pe j.Toate cele bune.

  3. rarescraciu says:

    este o vorba.nu mai tin minte exact dar suna cam asa: ” ziua pierduta este ziua in care nu razi “

Leave a Reply

