interpretarea directivelor europene de catre ANPC

Tocmai am citit un articol (ce bine e sa ai colegi de camera, de la aceeasi facultate, care sa-ti recomande articole🙂 )despre o asa-zisa adoptare a unei directive europene de actre ANPC (Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor), pe hotnews.ro, care nu poate decat sa ma puna pe ganduri. Spun asa-zisa fiindca ori oamenii din conducerea ANPC nu prea au cunostinte de limba romana, ori au facut-o cu rea intentie. Personal, inclin spre a doua varianta.

Mai intai se vedem ce spune directiva: ” Conform directivei, sunt interzise promotiile la care produsele sunt oferite gratuit consumatorilor iar acestia sunt informati ulterior ca primirea acestora este conditionata de cumpararea altor produse sau de suportarea unor costuri suplimentare. Directiva nu vorbeste explicit despre acest tip de promovare de produs” (sursa: hotnews). Si ANPC a inerpretat aceasta directiva prin interzicerea, de la 1 februarie, a promotiilor de tip 3+1 (cumperi 3, produse de acelasi fel, primesti inca unul gratis). Ceea ce este total absurd. In primul rand, directiva respectiva se refera la costuri post- vanzare aduse la cunostinta consumatorului, pe cand in cadrul promotiilor de tip 3+1 consumatorul este perfect constient, in momentul achizitionarii ca, pentru a primi produsul gratuit trebuie sa cumpere mai intai celelalte produse.

Bun… Sa zicem ca totusi ANPC nu a facut aceasta interpretare cu rea vointa: poate s-au gandit ei ca ar fi mai bine pentru consumatori sa nu mai fie “manipulati” de diferite tactici de marketing si sa li se “creeze” nevoia de a cumpara mai mult decat si-ar fi dorit. Haideti sa fim seriosi! Din moment ce fiecare dintre noi este liber sa aleaga ce anume, in ce cantitate, si de unde cumpara (nu exista monopol pe piata pentru produsul respectiv si nici obligatii de diferite feluri), nu vad cum ar putea fi manipulat de acest tip de strategii de marketing.

In plus, domeniul publicitatii in Romania este plin de oameni creativi si, sunt sigur ca si in cazul in care aceasta lege creata (nu adoptata) de ANPC va ramane in vigoare, acestia vor gasi alte tactici de promovare a vanzarilor.

Multumesc, pe aceasta cale ANPC ca are grija de consumatorii romani (sic), dar cred ca ar fi mai bine sa nu mai faca astfel de interpretari si, mai bine, sa-si faca datoria atunci cand i se cere ajutorul din partea celor pe care ar trebui sa-i protejeze.

p.s. aici este articolul:

http://economie.hotnews.ro/stiri-consumator-2262729-adio_promotii_tipul_3_produse_unul_gratis.htm

This entry was posted in economie and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to interpretarea directivelor europene de catre ANPC

  1. Olimpicu says:

    Mama lor de hoti!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s