UBB si telecomunicatiile…

Deja dinainte de vacanta ni s-a restricitonat accesul la youtube, in campusul Hasdeu, in toate caminele. Pe atunci credeam ca este doar ceva temporar si ca isi va reveni in curand. Au trecut zile, au trecut saptamani si eu ma enervam tot mai tare pe faptul ca nu pot urmari video-uri recomandate de prieteni, pe youtube. La un moment dat am gasit o solutie de rezerva si cautam pe trilulilu video-urile, dupa denumire si, daca aveam noroc le gaseam. Daca nu, nu imi ramanea decat sa ma enervez. Ieri, insa, incercand din nou sa caut un video pe trilulilu, am reusit sa ma enervez chiar foarte tare- nu se mai incarca nici trilulilu (astazi merge, dar nu stiu cat o sa mai tina). Am zis: “gata, pan-aici! Ia sa vorbesc io cu administratorul asta de retea, sa vad cum de isi permite el sa restrictioneze asa, youtube, si acum si trilulilu.” I-am trimis un mesaj pe hub (nu prea prietenos, ce-i drept, si ii cer scuze inca o data, pe aceasta cale) intrebandu-l care e problema cu cele doua site-uri. Nu am primit nici un raspuns pe moment.

Peste vreo jumatate de ora auzim ciocanituri in usa de la camera. Poftim musafirul sa intre si il vad pe administratorul nostru de retea intrand val vartej, foarte nervos ca m-am luat de el in ce priveste restrictiile- “iar vorbiti voi fara sa aveti habar”, zice. Era vorba de faptul ca nu el se ocupa de asta, el este responsabil doar de port-uri. Bun, i-am cerut scuze ca m-am luat de el, l-am rugat sa se calmeze, si sa ne lamureasca si pe noi cine restrictioneaza accesul la youtube si la trilulilu. Nu o sa ghiciti care a fost raspunsul: UBB(!) A spus ca ei sunt cei care au oprit accesul la cele doua site-uri fiindca era trafic prea mare pe ele. Acum urmeaza intrebarea: ce fel de motiv este asta, sa restrictionezi accesul la doua dintre cele mai bune site-uri de clipuri pentru faptul ca se acceseaza prea mult? Concluzia pe care am tras-o noi a fost ca reteaua pusa la punct de catre inginerii IT ai UBB este atat de “performanta” incat pica atunci cand este trafic prea mare pe 2 site-uri. nu pot sa nu ma intreb: oare in care deceniu al secolului trecut se afla telecomunicatiile UBB? Sa ne asteptam in perioada urmatoare la niste restrictii pe hi5, myspace sau la site-urile publicatiilor sportive?!

Dar, din nou, la ce ne putem astepta de la o institutie de stat? Sunt curios ce procent din bugetul Ministerului Educatiei merge catre imbunatatirea campusurilor universitare, in special a telecomunicatiei?

Si, desigur, nu pot sa nu ma gandesc ca site-urile respective castiga bani din publicitatea online in functie de numarul de accesari ale acestora. Pentru youtube nu cred ca vreo cateva mii de accesari in minus se vad, dar la un site cum e trilulilu, se simte.

Eu inca astept o solutie din partea UBB dar, la fel cum in caminul in care stau, s-au renovat doar 4 etaje pe perioada verii (3 au fost renovate anul trecut), iar 3 dintre ele plus parterul au ramas nerenovate pana in ziua de azi (intre timp au avut grija sa varuiasca fatada caminului:>), probabil ca aceeasi rezolvare prompta o vor avea si in acest caz.

Multumim, UBB, ca ne lasi accesul liber la internet!

This entry was posted in viața de zi cu zi and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to UBB si telecomunicatiile…

  1. Serj Dasein says:

    salut vladi. uite chiar zilele astea veneam cu colegul meu de camera de la cantina din hasdeu si mi-a atras el atentia la cat de urat arata caminul 16 din spate. dupa cum ziceai tu, e tipic institutiilor de stat din romania sa faca treburile o jumatate azi, o ata jumatate la anu sau poate nicicand.

    ca sa ajung la punctul tau de plecare, pot sa-ti spun ca am aflat un lucru nou citind acest blog. si eu, impreuna cu ai mei colegi de camera eram foarte revoltati ca nu merge youtube si injuram de mama focului pe administratorul de retea de fiecare data cand ajungeam cu discutia la youtube. marturisesc ca acum nu il voi mai judeca pe administrator, ci in schimb voi arata cu degetul spre maiestoasa institutie UBB. facand aici legatura cu un alt articol de pe blog, o sa-ti spun doar ca asa a descoperit UBB-ul placerile si utilitatea cenzurii. :))

    Revenind la discutia cu statul roman, tu stii foarte bine ca tot ce e in proprietate publica in romania, dar nu numai ajunge sa se deprecieze si sa se distruga mai tarziu sau mai devreme; problema cu proprietatile statului este ca de fapt nimeni nu se preocupa sa getioneze corect acele proprietati deoarece practic sunt ale nimanui, nu exista o persoana care sa fie responsabila de evolutia lucrurilor “de stat”.

    asa ca raspuns la asteptarera ta pot sa-ti spun ca eu sunt foarte retinut in ceea ce priveste gasirea unei solutii de catre UBB. Si am mai multe motive intemeiate sa cred asta: in primul rand nu stiu daca a existat un comunicat, o plangere a vreunei organizatii studentesti la adresa ubb in aceasta privinta; apoi nu cred ca pe cei de la ubb ii doare foarte tare capu ca suntem noi asa de revoltati. ce, nu au ei chestiuni mai arzatoare la ordinea zilei???

    asa ca dragul meu prieten, cred ca partea aia cu renovarea caminului 16 e ffoarte sugestiva in privinta acestei probleme. intr-adevar, ubb multumim ca existi si ca alegi tu ce e bine pentru noi!

  2. RoTunneling says:

    Pentru a scapa de restrictiile la internet din caminele studentesti folositi http://RoTunneling.net

Leave a Reply

