24
Iul
08

De ce legalizarea drogurilor poate avea efecte benefice

Auzim aproape zilnic, prin mass media, pe la prieteni, poate chiar de la parinti (ar fi chiar indicat ca parintii sa vorbeasca despre acest fenomen cu copiii lor) sau pe alte cai, despre droguri: care sunt cauzele consumului, ce efecte au ele asupra noastra, etc. Ma voi rezuma, in cazul de fata, doar la efectele consumului si ale legalizarii si, eventual, cateva recomandari.

In primul rand, ar trebui sa facem o distinctie clara intre drogurile “usoare” (hasis, marijuana) si cele sintetice/ chimicale (ecstasy, LSD, heroina, cocaina si altele). De ce aceasta distinctie ? Pentru simplul fapt ca se vehiculeaza ideea conform careia consumul de (orice fel de) droguri ucide. Ei bine, nu-i asa! Intr-adevar, consumul de droguri “grele” cauzeaza dependenta si, intr-un timp destul de scurt, moartea, datorita reactiilor foarte grave ce le provoaca la nivelul creierului si al organismului. De aceea am fost si voi fi totdeauna impotriva acestor droguri! In ceea ce priveste insa, drogurile usoare, efectul lor este unul nociv, uneori halucinant (de aceea mai sunt denumite si droguri “halucinogene”), dar atat. Desigur, consumul in exces de astfel de droguri poate cauza anomalii ale creierului si, ca si consumul excesiv de tutun sau alcool, poate cauza leziuni grave, prin distrugerea celulelor de la nivelul creierului (cel putin asa au aratat studiile cercetatorilor britanici), insa nu am auzit inca de droguri usoare care sa cauzeze moartea. In plus, drogurile usoare NU creeaza dependenta. Ele contin o substanta, denumita THC (e o prescurtare de la un nume foarte lung, in latina :) ), substanta care are un efect nociv, dar nu da dependenta. V-o pot spune sigur, fiindca am o persoana foarte apropiata (ca sa zic asa) care a fost implicata intr-un proces de distributie de droguri usoare si a primit cei 3 ani de inchisoare, cu suspendare, tocmai din motiv ca aceste droguri nu dau dependenta.

Bun, acum ca am vazut efectele consumului de droguri, sa vedem efectele comercializarii, in mod legal, a drogurilor usoare, la nivelul tarii noastre :

In primul rand, din punct de vedere economic, un stat nu are decat de castigat din legalizarea distributiei de astfel de droguri (din cate stiu, consumul din surse proprii, de astfel de droguri este legal, la noi). Cum asa ? Pai sa vedem… este vorba de o economie subterana care ar iesi la suprafata- sa ne gandim la TVA-ul pe care consumatorii de astfel de droguri l-ar plati la stat, plus marja de 16% din profitul pe care comerciantii l-ar face din (re)vanzarea lor.

Si daca tot vorbeam de comercianti, sa ne gandim ca, prin autorizarea unor locatii sa comercializeze aceste droguri, s-ar elimina oligopolul pe care il detin cateva persoane, in momentul de fata (oligopol care, dupa cum stim cu totii, nu poate duce decat la preturi mai mari decat in conditiile unei concurente pe piata, sau chiar la inselarea consumatorilor, prin oferirea de produse de proasta calitate), eliminare de pe urma careia ar avea de castigat un numar destul de mare de consumatori (dupa propriile calcule, desigur, bazate pe observatie si putina cercetare :) ). Nu mai vorbesc de faptul ca ies destul de multi bani din circuitul economic al tarii, prin faptul ca exista multi consumatori care iau drumul Olandei pentru a consuma acolo, fara sa aiba grija ca trebuie sa se ascunda tot timpul (cunosc pe cineva care urmeaza sa cheltuie aproximativ 1.000 euro intr-o excursie de o saptamana in Olanda :) ).

In ceea ce-i priveste pe consumatori, pentru a le oferi produse de calitate, ar trebui sa existe un institut sau o autoritate superioara care sa isi dea acordul cu privire la calitatea produselor, cu scopul de a le standardiza, oarecum.

In al doilea rand, vorbim de efectele la nivelul societatii- sa ne gandim ca, in cazul legalizarii acestor droguri, politia s-ar putea preocupa de delicte cu adevarat grave. Rolul politiei ar trebui sa fie acela de a proteja membrii unei societati, nu? Mie mi se pare ca prin arestarea distribuitorilor/ comerciantilor de droguri usoare nu fac altceva decat sa refuze un bine unei parti a societatii. In ce priveste protejarea societatii, de ce anume sa o protejeze? Dupa cum am aratat mai sus, aceste droguri nu dauneaza nimanui.

In fine, trebuie sa mentionez ca NU am consumat niciodata (bine, am avut o tentativa esuata, prin clasa a 8-a :) ), NU consum astfel de dorguri, nici nu am de gand si NU incurajez consumul de droguri usoare (dupa cum am spus-o, consumul are efecte negative asupra creierului, in timp). Dar exista multe alte persoane care consuma cu placere si in ceea ce ma priveste, sunt de parere ca o fac pe banii si sanatatea lor. Si atunci, daca tot se consuma droguri usoare, macar sa se faca intr-un mod eficient si statul sa aiba de castigat, nu de pierdut. Ganditi-va cati est- sau central- europeni ar da navala la noi ca sa consume dorguri, si cati bani ar cheltui ei aici.

Poate unii se vor gandi ca societatea noastra este prea conservatoare (ca sa nu zic retrograda) pentru a se putea legaliza astfel de droguri si la noi. Ei bine, atat timp cat societatea, din punctul de vedere al celor alesi sa ne reprezinte interesele, este formata majoritar din pensionari sau persoane “trecute de prima tinerete” (ca sa folosesc un termen mai bland), fiti siguri ca ei vor cauta sa indeplineasca dorintele acestei parti din societatea noastra. Inca astept ziua in care tinerii de la noi se vor trezi la realitate si isi vor da seama ca, pentru a le fi indeplinite nevoile sau dorintele, trebuie sa aiba un cuvant de spus prin participarea la vot. Sunt sigur ca altfel vor sta lucrurile atunci cand aproximativ 30-40% din electorat va fi format din tineri.


40 Răspunsuri to “De ce legalizarea drogurilor poate avea efecte benefice”


  1. 1 cristi
    iulie 24, 2008 la 7:45 pm

    Distinctia e alta: droguri up ( ecstasy, mdma, cocaina) si droguri down ( marijuana, opium , heroina) .
    Intrun recent documentar pe BBC a fost dovedit ca tutunul are efecte mai nocive decat exctasy.
    Alta chestie e ca ficare persoana are reactii diferite la acelasi drog, sunt oameni care pot avea un atac de panica doar avand o cafea tare sau cineva poate sa se simta adormit luand o pastila de ecstasy.
    Si nu in ultimul rand , pentru a putea avea o parere , trebuie sa si incerci. Don’t believe the government/ hype…

  2. iulie 24, 2008 la 7:48 pm

    thc adica tetrahidrocannabinol nu apare in “droguri usoare”, cum spui tu. asa se intelege ca este in toate drogurile usoare. este pur si simplu substanta activa din planta de cannabis.

  3. 3 vladimir martinus
    iulie 24, 2008 la 8:08 pm

    Flavius (storyteller), merci pt corectie. Asa este: doar marijuana contine THC.
    Cristi, e ciudata clasificarea pe care mi-ai dat-o, daca tinem cont de efectele diferite ale marijuanei si heroinei.
    In ceea ce priveste incercarea lor, mi-e foarte bine asa. Scopul principal al articolului nu este de a arata neparat efectele asupra organismului, ci efectul consumului de droguri, la nivelul societatii si cum am putea transforma acest efect intr-unul benefic

  4. 4 ketherius
    iulie 25, 2008 la 4:22 am

    S-au legalizat si tutunul si alcoolul se moare de cancer pulmonar, de ciroza, sunt dependenti de alcool care dorm prin boscheti si beau alcool etilic, metilic,spir, parfum (da, am vazut cu ochii mei). De ce ar fi mai bine sa legalizam inca un drog care da dependenta? Mai bine impuscam dealerii si fabricantii. Daca ii bagam la puscarie cativa ani, nu se elimina din radacini raul. Ca sa nu mai spun ca nu imi convine ca guvernul sa intretina clinici de reabilitare si sa trateze cancere cauzate de slabiciunea lor cu banii din taxele mele. Prefer ca din banii mei de taxe sa imi asfalteze drumurile, nu sa vindece niste drogati.

  5. 5 vladimir martinus
    iulie 25, 2008 la 11:36 am

    Ketherius, solutia ta mi se pare una cam radicala-dupa cum spuneai chiar tu, se moare si din tutun sau alcool, deci nu cred ca ar fi o solutie sa impusti dealeri sau fabricanti de droguri. Pana la urma, ei nu obliga pe nimeni sa le cumpere marfa- suntem liberi sa alegem daca vrem sau nu sa consumam droguri (ma refer, aici, la drogurile care nu dau dependenta).
    Nici eu nu sunt de acord ca din banii stransi din taxele contribuabililor sa fie intretinute clinici de abilitare, dar gandeste-te ca, daca ar fi legalizate drogurile, din TVA-ul platit de consumatori si impozitul pe profitul vanzatorilor s-ar putea strange destui bani ca sa fie intretinute astfel de clinici si, astfel, in cele din urma, cei care consuma drogurile si-ar plati singuri reabilitarea. Din pacate, atat timp cat un stat refuza sa faca niste bani de pe urma vanzarii de droguri desigur ca tu, ca si contribuabil, ajungi sa platesti pentru intretinerea unor astfel de clinici.

  6. 6 ketherius
    iulie 25, 2008 la 1:26 pm

    Daca dealerii nu sunt de vina, atunci sa impuscam dependentii! Ideea e sa ca eu nu vreau sa platesc pentru a-i ajuta pe unii care au facut decizii gresite. A fost decizia lor si nu au devenit dependenti din primele 3 doze, deci e o decizie pe care au luat-o in mod repetat. De ce sa platesc eu pentru unii mai slabi de inger au vrut sa fie high?

  7. 7 ketherius
    iulie 25, 2008 la 8:42 pm

    Si inca un detaliu: cum crezi ca va impiedica guvernul accesul minorilor la droguri, cand nu poate impiedica accesul lor la tutun si alcool – asta in conditiile in care exista lege in sensul asta?

  8. iulie 28, 2008 la 6:32 am

    Polemici aiurea..

    Nu exista “drog usor” decat in conceptia mass media si a publicului larg. In ochii vigilenti ai legii, exista droguri de mare risc, chiar daca e un mugure de iarba. Ii vedem la TV cum o echipa de la nu-s’ ce directie de politie a urmarit ca-n filmele americane, cu camera ascunsa din boscheti doi prieteni care-si dadeau cate o tigare si bang, arest, puscarie.. bleah..

    In fine, daca ai 5gr. la tine, you do not pass GO, you go directly to jail..

    Apropo de drog usor, uitati-a pe site la politie si urmariti ce inteleg ei prin substanta calificata ca si drog usor. La ei toate dau dependenta.. dar in fine noi suntem in Romania si asta e viata.

    Cei de teapa lui ketherius, cel care zicea sa-i impuscam pe toti, ar trebui sa se mute prin nu-s’ ce tara gen Africa unde domneste dictatura. Apropo, mai baiete mai, check this out. Inclusiv pe vremea lui Ceausescu erau drogati si erau high numai din coca si alte substante “de origine buna” – nu de iarba. Si erau tratati pe la Predeal si pe la Padina cu doze smechere.. platite din banii tai de contribuabil.

    Hmm.. Statul roman.. sa faca bani?:)) Ce gluma proasta. Nimeni din conducerea statului nu-si vede decat interesul. Atat. Se poate face bani si din prostitutie, dar la fel suntem idioti.
    Daca la farmacie s-ar vinde droguri usoare ar fi ok. De altfel, daca ai drum prin farmacii sa iei 2 pastile pentru gagica ta pentru “a doua zi”, s-ar putea sa vezi tineri cu ochii mare si genunchi daramati care cer 2 seringi, se urca grabiti in taxiuri si dispar in noapte.

    Problema nu sunt ei, ca baga bile samd, problema nu sunt dealerii (ca daca era fiu de tigan si stateai prin Ferentari, probabil erai si tu dealer), problema nu sunt fabricantii, problema este interzicerea. Mai precis legalizarea lor.

    Vrem bani din droguri, never ever in scumpa noastra tara.

    D’alde Radio Guerrilla, tacit, este pro legalise. Nu e un caz singular. Viva la revolucione.

    Btw, coca si iarba se consuma de mii de ani, la fel cum si tatuajul a aparut cand noi ca si popor, ne bateam cu pietre. Altii creau arta.. in fine…..polemici..

    *Magare, sa-mi dai un buzz, sa ma cert cu tine, ca sunt nervos cu spume pe tine ;)

  9. 9 ketherius
    iulie 28, 2008 la 1:06 pm

    @wrctheo: “mai baiete” sa ii spui unuia cu care te-ai tras de sireturi la gradinita,nu mie.
    Si problema nu o reprezinta banii de castigat, si adictia. Incapacitatea de a renunta in mod voluntar la drog. Si, daca la adictie mai adaugi si faptul ca drogul te distruge mult mai rapid decat tutunul ai sa intelegi. Dar mai intai trebuie sa iesi din transa si sa fii lucid.

  10. 10 vladimir martinus
    august 4, 2008 la 3:07 pm

    in primul rand, imi cer scuze ca am intarziat cu replicile. Am fost plecat la mare o saptamana, si nu am avut internet acolo.
    Ketherius, ti-am spus si eu- cred ca masura gandita de tine e totusi una cam prea radicala, si ii dau dreptate lui Theo (a.k.a. varu’ :) ) in ce priveste modul in care este abordata aceasta problema la noi in tara.
    Este adevarat ca nu era nevoie sa foloseasca tonul pe care l-a folosit, dar s-a simtit ofensat si il inteleg :)

  11. 11 ketherius
    august 4, 2008 la 4:32 pm

    Eu nu sunt impotriva legalizarii, atat timp cat poate fi controlat accesul la drog si utilizarea lui. Dar, intr-un stat in care orice minor poate cumpara alcool si tutun si oricine isi poate permite sa conduca beat sau drogat, nu cred ca este o idee buna sa legalizezi drogurile.

  12. 12 vladimir martinus
    august 4, 2008 la 7:01 pm

    Ketherius, la ce te referi, mai exact, cand vorbesti de “accesul controlat” la drog si utilizarea lui? In ceea ce priveste accesul minorilor la tutun si alcool, este extraordinar de greu sa-l controlezi. Sincer, nu vad o masura care sa poata restrictiona acest acces. Insa, daca tot e sa o luam asa, ma indoiesc ca in alte state nu are loc fenomenul asta. In orice caz, daca ar fi sa privim partea plina a paharului, as zice ca mai bine sa fumeze si consume alcool decat sa isi cumpere pistoale si sa se apuce sa impuste pe oricine iese in cale, prin campusuri sau mai stiu eu pe unde

  13. februarie 4, 2009 la 12:26 am

    Buna
    Am citit toate replicile voastre, si nu am inteles un lucru!Drogurile usoare sunt legale in Romania?Intreb asta pentru ca saptamana trecuta am vb cu un prieten din Galati, care mi-a povestit ca exista 3 shop-uri de droguri(Spice shop;magazinul are 2m/2m si e deschis de la 5 seara pana la 12 noaptea;vand droguri de toate tipurile, iar pe instructiuni scrie”only ornamental use”.Am ramas cu gura cascata cand am auzit!!!Eu ma intreb cum poate fi legal in Romania comercializarea lor,cum a reusit cineva sa deschida un magazin?cine ii distribuie marfa?
    Sunt ff mirata baieti.Sper sa-mi raspundeti si sa mi elucidati aceste mariiiii intrebari.

  14. februarie 4, 2009 la 12:29 am

    Analia,
    este cat se poate de simplu: consumul nu este interzis, dar este interzisa comercializarea. De aceea si in shop-ul respectiv scrie “only for ornamental use”- oamenii au gasit o “portita” in lege si vand drogurile sub forma de seminte de ornament. Bravo lor ca s-au descurcat!

  15. februarie 4, 2009 la 1:07 am

    K, merci pentru raspuns. Insa aceste pliculete cu “seminte pt ornament” sunt consumabile, iar lumea chiar cumpara! Si in Bucuresti de exemplu nu exista un astefl de magazin, nici in alt oras din Romania. Asta e motivul pentru care nu inteleg f bine cum l-au putut deschide legal?!
    In fine, poate nu cunosc eu f bine “lucrurile”.

  16. 16 Marian
    martie 6, 2009 la 10:11 pm

    exista astfel de magazine in mai multe orase cum ar fi Cluj, Brasov etc. si nu sunt droguri – marijuana sau hasis. sunt niste droguri ARTIFICIALE care imita marijuana atat ca forma cat si ca efecte. sunt perfect legale poti sa le fumezi si in fata casei poporului;) DEOCAMDATA

    uite un articol: http://www.mediafax.ro/social/magazin-cu-droguri-legale-in-brasov.html?1688;3969046#comments

  17. 17 Bagator in seama
    martie 7, 2009 la 1:17 am

    Am avut un bun prieten care e consumator de hasis.A inceput sa fumeze in urma cu 6 ani.Drogurile l-au adus in cercuri vicioase si in scurt timp a devenit traficant in ideea de a avea mai multi bani pt. a-si cumpara mai multa “iarba”.Drogurile si noul anturaj compus din traficanti si consumatori l-au departat de familie si de adevaratii prieteni.Parintii iubitei lui i-au interzis acesteia sa mai continue relatia cu el dupa ce i-au citit cateva sms-uri din tel. mobil in care el ii cerea bani pt. droguri.Si-a facut dusmani alti traficanti de droguri carora “le fura clientii”.A ajuns in anul patru de facultate si a fost exmatriculat din cauza faptului ca nu platise taxa(cheltuise banii pe droguri) si avea foarte multe examene restante.Avea probleme de memorie si de concentrare,era mereu agitat si devenise foarte violent.Cativa ani mai tarziu a fost prins de D.I.I.C.O.T. si acuzat de trafic si consum de droguri.Intrucat a colaborat si “i-a turnat” pe ceilalti traficanti s-a ales cu o pedeapsa de 2 ani cu suspendare. A fost nevoit sa se mute din orasul natal deoarece traficantii si consumatorii care au fost “turnati” vroiau sa se razbune.La scurt timp iubita l-a parasit motivand ca drogurile il transformasera intr-un om cu grave probleme psihice.Acum sta la tara si traieste din mila parintilor si bunicilor deoarece nu se poate angaja nicaieri cu cazierul pe care-l are si nici nu mai e capabil sa faca ceva.Familia lui banuieste ca a inceput iar sa se drogheze.
    As vrea ca cei care citesc acest mesaj sa se gandeasca de doua ori inainte sa se drogheze sau daca sunt consumatori ocazionali sa isi impuna o limita deoarece consumul pe lunga durata de droguri distruge oameni.In speranta ca am facut un bine impartasind cu dvs. aceasta poveste trista,va multumesc ca ati sacrificat cateva minute din timpul dvs. pt. a o citi.
    Si nu este interzis consumul de droguri ci detinerea in vederea consumului : a se vedea legea 143/2000 !

  18. 18 Marian
    martie 7, 2009 la 1:25 am

    pai chiar de aia trebuie legalizat, cel putin consumul de marijuana

  19. 19 Vladi Martinus
    martie 7, 2009 la 2:16 am

    @Marian
    Multumesc pentru precizari!
    Si da, sunt si eu de acord cu tine ca macar asta ar trebui sa fie un motiv pentru legalizarea drogurilor.
    @Bagator in seama
    Sper si eu din tot sufletul sa fie cat mai multi oameni care sa citeasca ce ai scris tu. Chiar daca este ceva care se stie deja, o relatare adevarata poate ajuta si mai mult.
    Am avut si eu un prieten care a luat-o pe calea asta, a consumului exagerat de marijuana, fuma ori de cate ori avea ocazia. La un moment dat, mi-au zis alti prieteni, ca era de nerecunoscut: nu putea sa lege doua propozitii logice, avea tot felul de halucinatii, se simtea foarte rau etc. Din fericire, a reusit sa treaca peste. Inca mai consuma, dar o face moderat si a redevenit omul pe care il stiam, un om cu care sa te poti intelege.

  20. 20 Marian
    martie 7, 2009 la 3:11 am

    un lucru ff important. ‘drogurile’ astea despre care era vorba ca sunt legale si anume SPICE care este THC artificial, facut in laborator si este fix acelasi lucru cu marijuana, doar ca artificial. acestea au fost interzise in unele tari din Europa, unde in schimb marijuana si hasisul sunt legale (marea britanie, germania, olanda etc). Au fost interzis din motivul ca sunt ARTIFICIALE. oamenii prefera sa fumeze ceva natural(marijuana) decat ceva artificial. si au si dreptate.

    Dupa un ultim studiu al BBC, tutunul este MULT mai daunator ca marijuana. In Olanda de exemplu s-a introdus o lege foarte recent si anume ‘IN COFFE-SHOPS NU AI VOIE SA FUMEZI MARIJUANA COMBINATA CU TUTUN, CI DOAR NATURALA’ …cum ar privi romanii legea asta “vai cat de inconstienti/ignoranti etc sunt olandezii”. Ia ganditi-va mai bine. Si daca tot se vorbeste sa se si documenteze lumea inainte putin sa spuna ceva.

    Dea aia zic, nu trebuie sa faceti confuzia ca ‘aa se droga-fuma iarba si a ajuns o epava’. Asta nu ai cum.Mai mult ca sigur omu ala lua si altceva pe langa. Pe de alta parte, un uz in excces dauneaza in orice. (daca fumezi 20,30,50 de grame de marijuana pe zi = daca fumezi 20,30,50 de grame de tutun pe zi = intr-o luna, doua,trei ajungi sa ai probleme grave la plamani,creier,sistemul respirator etc.)

    Deci faceti diferenta putin. Niciodata 10,100,1000 de grame de iarba nu o sa se compare cu o doza de heroina injectata in vena.! Vorbim de lucruri total diferite !
    Si totodata niciodata 20 de tigari de tutun nu o sa se compare cu 20 de tigari de marijuana!! CLAR cele cu marijuana sunt mult mai sanatoase pentru organism si implica mai putine riscuri.

    Sa stie toata lumea ca nu sunt un drogat, nu obisnuiesc sa ma droghez, dar m-am interesat mult pe tema asta pt ca am avut nevoie pentru un proiect la facultate.

  21. 21 Vladi Martinus
    martie 7, 2009 la 10:37 am

    Nu pot sa nu-ti dau dreptate, Marian. Este oarecum logic ca joint-urile/cuiele/etc sunt mai sanatoase decat tigarile: Marijuana nu este tratata chimic, asa cum este tutunul din tigari.
    Confuzia cu “fuma iarba si a ajuns o epava” o fac doar cei care nu ai nici cea mai vaga idee despre marijuana, sau ca THC este o substanta care NU creeaza dependenta.
    Cat despre comparatia dintre “iarba” si heroina, am precizat si eu in articol ca vorbim de doua tipuri de droguri total diferite, pe langa faptul ca heroina creeaza dependenta.
    Iar olandezii sunt o natie de oameni cat se poate de inteligenti si deschisi la minte. Am tot respectul pentru ei si pentru cum au privit situatia cu drogurile usoare.

  22. 22 Luci - Arad
    martie 9, 2009 la 9:38 pm

    Nu pot numai sa rad cand vad ce scrie acest “ketherius”, cum spune despre ceva ce in mod normal n-ar trebui sa fie catalogat ca si un drog. In sine cuvantul DROG face referire la un produs chimical, sintetic. Precum poate ca stiti, asa zisa “Marijuana”, de fapt vechea canepa pe care bunicii vostrii o cresteau in gradina si habar n-aveau ca acel ceva este un “DROG” “periculos” in mintea unor oameni cu o capacitate de gandire un pic mai redusa.
    Din pacate constat ca, nici acel cineva cine a scris acest blog, nu se pricepe prea bine la subiect, insa felicitari, marea majoritatea a idelor sunt corecte. Acel domn, ketherius care nu-i de acord cu legalizarea canepei si a hasisului (produs natural obtinut din canepa cu efecte similare) din simplu fapt ca dansul considera ca este un drog periculos care ar face oamenii sa ajunga la dezintoxicare, in spitale, si i-ar consuma banii lui pretiosi pe care le platesti la stat prin TAXE. Domnul meu, nu dorim sa fie legalizate produse cum ar fi extazy, cocaina sau produsele opiacee (morfina, heroina) care intr-adevar sunt foarte nocive si aduc o dependenta fizica intr-un timp indelungat, si pana la urma, probabilitatea unui deces din cauza unui asemenea drog este redusa. Dorim doar sa fie legal ceva ce n-ar trebui sa fie ilegal, Canepa.

    PS:

    Va propun sa faceti o analiza: 1 Cati oameni au murit din cauza canepei (marijuana)?
    2 Cati oameni au comis crime datorita consumului de canepa?
    3 Cati oameni au comis crime datorita consumului de alcool?
    4 Cati oameni mor anual datorita consumului de tutun?
    5 Cati oameni mor anual datorita consumului de alcool?

    Raspunsurile ramane sa le dati dvs.

  23. 23 Vladi Martinus
    martie 9, 2009 la 11:15 pm

    Luci, inteleg argumentele tale si sunt cat se poate de pertinente, insa ma vad nevoit sa fac cateva precizari:
    1. Nu este vorba de canepa pe care o cresteau bunicii tai in spatele casei; este un SOI de canepa, care creste intr-un anumit mediu (anumite regiuni a;e globului- America de Sud este primul si cel mai usor exemplu care imi vine in minte)
    2. Doar floarea-femela (daca o pot numi asa) a soiului respectiv de canepa contine THC (Tetrahydrocannabinol) si poate, deci, sa fie conisderata ca avand un efect nociv.
    Am rugamintea ca, inainte de a-ti da cu parerea despre autorul articolului, sa te informezi mai bine.

  24. 24 Steffy_T
    aprilie 1, 2009 la 3:32 pm

    Oameni buni,sa zicem ca legalizam consumul de droguri…bun,castiga si statul,asfaltam si strazile,merg bani si la snatate si mai stiu eu in ce buzunare ,asta daca ajung din taxa de viciu,din cea de productie si comercializare,dar nu asta e problema. Ganditiva la noua generatie post comunista ,creatie a manualului alternativ,indobitociti saracii de filmele americane ,la pustanii care de la 14 ani fumeaza ca…de,e la moda iar mai tarziu regreta cu toate ca de fumat tot nu s-au lasat. Ei sunt si in momentul de fata cele mai sigure victime ale drogurilor,care,dintr-o prostie ajung sa se drogheze fara a realiza riscurile la care se expun. Una e sa iei aceasta decizie dupa majorat cand esti constient total de faptele tale si stii la ce pericole te expui,caci,in final si cel mai usor drog in cantitati mari poate dauna grav sanatatii,daca nu intr-un timp scurt,pe termen lung. Sa incercat fara succes interzicerea vanzarii de tutun si alchool minorilor,dar acestia tot au fumat,iar barurile din apropierea scolilor tot de pe urma minorilor au prosperat,desigur ajutand astfel si economia tarii.Astea fiind zise,veti crede oare ca statul va putea impiedica consumul de droguri de catre minori? Eu zic ca nu.Si…. asa va avea romania in viitor un popor de drogati ,de parca asta ne-ar mai fi lipsit,in rest le avem pe toate. Daca voi vreti sa ziceti ca incurajand consumul de droguri economia statului va avea de castigat,ganditi-va, ca nu veti face altceva decat sa distrugeti vieti,cat despre banii din taxe ,m-ar mira sa fie folositi in folosul poporului,cat mai degraba ,sa ajute la bunastarea mai-marilor de la Bucuresti. Nu sunt impotriva consumului de droguri,ci doar a legalizarii lor.

  25. 25 Vladi Martinus
    aprilie 1, 2009 la 3:54 pm

    Steffy,
    Scuza-ma ca-ti zic, dar esti total absurd, din mai multe motive:
    1. Legalizarea drogurilor nu inseamna ca este permis sa vinzi produsul catre minori. Ca si tigarile, comercializarea lor ar fi interzisa catre minori. Chiar si asa, asta nu inseamna ca minorii nu vor avea acces la ele. Pentru ca statul de care vorbeai tu, care nu ar putea opri accesul la droguri minorilor, nu poate opri nici accesul la tigari. Ceea ce ma duce la argumentul urmator:
    2. Chiar crezi ca, in momentul de fata, drogurile nu sunt accesibile minorilor???? Daca raspunsul este da, te inseli amarnic. Cele mai profitabile locatii pentru dealerii de droguri sunt liceele, unde majoritatea clientilor sunt minori.
    3. Capacitatea de a fi constient de consecintele actiunilor tale nu are legatura cu majoratul. Exista multe studii psihologice care arata ca varsta biologica nu coincide cu cea psihologica. In plus, faptul ca legea a hotarat ca la 18 ani sa fii responsabil pentru faptele tale a fost pentru ca trebuia sa existe o varsta. Dar are prea putina relevanta in ceea ce spui tu, legat de a lua decizii pe cont propriu.
    4. Faptul ca tinerii se apuca de fumat sau de droguri se datoreaza, in mare parte, parintilor, care nu sunt capabili/interesati sa le explice copiilor despre efectele negative ale acestora.
    5. Dupa cum o spunea cineva, intr-unul din comentarii, dorgurile usoare (marijuana, hasis), despre care este vorba si in articolul de fata, sunt mai putin daunatoare decat tigarile. Si, tocmai pentru ca statul a incercat sa interzica consumul de tigari sau alcool, esuand din plin, ar trebui sa le dea de gandit daca merita sa interzica ceva care face mai putin rau decat tigarile.
    P.s. Nu inteleg cum poti fi impotriva legalizarii, dar nu si a consumului. Asta inseamna ca esti un infractor (incalci legea, consumand droguri) si te simti bine cu statutul asta.

  26. 26 Florin
    aprilie 9, 2009 la 7:31 pm

    Pro Legalizati Iarba!

  27. 27 Drogby
    iunie 11, 2009 la 10:02 pm

    Daca sar legaliza drogurile – s-ar diminua traficul de droguri
    – am avea multi mai multi turisti
    – locuri de munca
    – magazine

  28. 28 Vladi Martinus
    iunie 12, 2009 la 11:21 pm

    da, Drogby… si multe alte avantaje. Din pacate, nu tine de noi sa legalizam drogurile.

  29. 29 cristi
    septembrie 2, 2009 la 5:47 pm

    de ce nu facem o petitie??? sa se legalizeze si la noi macar in propriile locuintze…:| si ba da Vladi Martinus tine….:|

  30. 30 Vladi Martinus
    septembrie 2, 2009 la 11:10 pm

    Sunt de acord cu propunerea ta, cristi. Astept sa vii cu ceva concret: de unde incepem, de cate semnaturi avem nevoie etc.
    Nu am inteles ce ai vrut sa zici prin “ba da Vladi Martinus tine”- am senzatia ca lipseste o virgula de pe undeva si, in plus nu inteleg semnificatia (in cazul de fata) a termenului “tine”. Poate ma lamuresti…

  31. 31 Alex
    septembrie 23, 2009 la 10:17 pm

    Dumnezeule mare, ce se intampla pe acest blog? Salut miscarea si crearea acestei polemici, felicitari Vlad. Cu ceea ce nu sunt deacord este ca fiecare baga ce argumente a auzit si el, ce a mai vazut si el in stanga si in dreapta (stanga si dreapta = Romania) din filme si argumente de-ale “mosilor” lui Ceasca de la RomTV.
    Control? pur si simplu cuvantul asta este o ofensa adusa cetateanului roman. Adica fa-l marioneta ca el este inapt sa hotarasca? Pai poate educatia si nu controlul este rezolutia.
    Impuscati? Din cauza unor oameni ca tine a existat holocaustul si alte atrocitati din Istorie – libertatea omului este cea mai pretioasa avere, libertatea de a te exprima, de a actiona, de a consuma, de a gandi,de a crede, de a trai cum vrei tu.
    Am mai spus-o nociv societatii este poate si industria credintei cum o numesc eu, adica religa, dar daca exista oameni pentru ea, cine sunt eu sa fiu mai marele destept. Nocive sunt multe chestii despre care nu are rost sa polemizez eu cu proprile-mi pareri umile.
    Acestea fiind spuse va implor pe toti sa cercetati umpic acest subiect mai in amanunt despre istoria sa, de ce a fost ilegalizat din start, ce reprezinta si cum ilegalizarea marijuanei,doar un exemplu, este un impediment in progresul medicinei; si multe altele.
    Voi posta data viitoare cateva documentare, despre partea chimica, partea politica, economica. si etc a subiectului. Inca nu am apucat sa le fac subtitrare, dar cand o voi face voi ridica un site si sper sa am sprijinul lui Vlad pentru a face subiectul corect cunoscut.

    Copiii drogati? Groaznic, este cel mai penibil argument aruncat, sunt psiholog de profesie, mama este cadru didactic, sunt familiarizat cu acest subiect, motiv pentru care consider ca o informare corecta asupra lui, mai ales ca este disputat in asa fel, ar fi un pas foarte bun pentru tot romanul.
    “Liberatea ta se intinde pana la granita libertatii mele”

  32. 32 Alex
    septembrie 23, 2009 la 10:24 pm

    V-am pacalit!

  33. 33 Alex
    septembrie 25, 2009 la 5:08 pm

    Grass – The history of Marijuana
    Waiting to inhale
    Sunt cred baza pentru aceasta polemica.

    Emperor of Hemp
    The Magic Weed – History
    sunt de asemenea bune.

    As dori sa mai punctez un lucru, pentru a nu fi inteles gresit. Oricare ar fi legea, ea trebuie respectata. Legea si discutia este una de ordin preferential nu tine de supravietuirea sau absolut buna starea unui stat, chiar daca alta situatie ar aduce beneficii. Deocamdata Romania are alte probleme mult mai grave si mai prioritare de rezolvat.
    Dar vorba aia nu e nimic rau in a fi educat si in aceasta problema.

  34. 34 Vladi Martinus
    septembrie 27, 2009 la 9:21 pm

    Alex,
    1. Multumesc pentru aprecierile la adresa articolului si pentru informatiile aditionale (documentarele mentionate de tine).
    2. In masura in care site-ul pe care vrei sa il pui pe picioare promoveaza legalizarea drogurilor usoare pe baza unor argumente care se potrivesc cu principiile mele, vei avea toata sustinerea mea.
    3. Nu am inteles pe cine ai pacalit si cu ce anume…
    Numai bine!
    p.s. as prefera sa imi spui Vladi, daca tot vrei sa folosesti prescurtarea prenumelui.

  35. 35 vio
    octombrie 11, 2009 la 3:38 pm

    ba fratilor, hai ku legalizarea .. draq atatea vorbe, stie lumea despre ce e vorb .. numa k noh .. unii is mai batuti in kap .. :) ) .. si mno … vai dak fumezi marijuna mori .. laso balta, fumeaza .. macar odata .. si ai sa vezi k o sa faci singur kampanie PRO.
    pace si ha`i ku legalize .

  36. octombrie 13, 2009 la 1:51 pm

    Canepa nu a devenit ilegala din cauza marijuanei. Marijuana a devenit ilegala din cauza canepei!
    Nu sunt 100% pro legalizare, dar sunt 500% pro decriminalizare, nu vreau sa fumeze toti dar nici sa nu primesti ani grei pentru consum.

  37. 37 Droghist ba
    octombrie 22, 2009 la 5:26 pm

    Cel care are de consumat droguri nu se uita , nu citeste , nu-l intereseaza in nici un caz ceea ce , unul ca “Bagator in seama” scrie . Mai bine s ar legaliza deoarece in nici caz nu ar fi ceva rau daca ar fi sub control , dar din cate am auzit cei de la weed nu au numai legale , deci nu se multumesc cu atat , precum ” Black Weed “.Nu cred ca statul are ceva de castigat deoarece , in tara asta se fura fratilor . Romania = Sacul fara fund . Nu ai ce face in tara asta , se indreapta spre auto-distrugere. Nu am cuvinte…

  38. octombrie 29, 2009 la 1:01 am

    Felicitari pentru post, ai un punct de vedere interesat . Tetrahydrocannabinol is the key ! :)

  39. 40 Droghist ba
    octombrie 29, 2009 la 2:56 pm

    pe bune dar asa e .


Lasă un Răspuns




cine este Vladi(mir) Martinus

Flavius “corifeul” Ardelean cu el si mustata lui

/

multumesc celor care si-au dat cu parerea:

akmon86 on Eu aleg, tu… alegi?
Vladi Martinus on Despre etică (sau lipsa ei) în…
Vladi Martinus on Eu aleg, tu… alegi?
Olimpicu on Eu aleg, tu… alegi?
Vladi Martinus on Eu aleg, tu… alegi?
lexa on Eu aleg, tu… alegi?
Vladi Martinus on Eu aleg, tu… alegi?

Pentru vizionarea articolelor dintr-o categorie, accesati coloana de mai jos (interfata wordpress face ca accesarea celei de sub titlul articolului sa duca in alta parte)

cand am avut timp si chef sa scriu

iulie 2008
L M Mi J V S D
« Iun   Aug »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

De cate ori am fost vizitat

  • 31,218 views